هسته مک اوپن سورس شد: سورس هم اکنون در گیت هاب

21 آبان 1396
0 نظر
مطالعه در حدود 2 دقیقه
3219 بازدید

در حالی که اپل همیشه ادعا کرده است که در گذشته پروژه های متن باز زیادی را منتشر کرده است ولی هنوز تعداد زیادی از برنامه های ان Close source هستند .در این راستا غول کوپرتینو (اپل) در یک حرکت بزرگ با انتشار  کد هستهXNU قدم بزرگی را در راستای تقویت سییتم عامل خود برداشته است .

apple-open-source

XNU مخفف ‘XNU is Not Unix’ به معنی XNU یونیکس نیست . XNU در واقع یک هسته سیستم عامل است که از دسامبر سال ۱۹۹۶ تولید ودر شرکت اپل استفاده میشد. این کرنل در ابتدا به منظور استفاده در سیستم عامل های MacOs تولید شد  وسپس  در هسته سیستم عامل های IOS، TvOS، و watchOS نیز مورد استفاده قرار گرفت .

اپل با ارائه دسترسی به سورس کد این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم ساخته است که به راحتی چگونگی ارتباط دستگاه ها و لایه های بالایی نرم افزار با هسته سیستم عامل را درک کنند .هنوز روشن نیست که چه مقدار توسعه دهندگان می توانند از این انتشار بهره مند شوند، اما این اقدام اپل  را می توان قدم بزرگی در راستای جذب توسعه دهندگان دانست .

این سورس کد با نام Apple public Source 2.0 که لایسنسی با دسترسی محدود است عرضه میشود. توسعه دهندگان میتوانند جزئیاتی از کد را قبل از استفاده در پروژه های خود بررسی کنند .

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساخت و آزمایش هسته XNU  به repository (مخزن )خودApple public Source یا به وب سایت خود اپل مراجعه کنید.

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘