مک.او.اس 10.15.5 باعث ایجاد مشکلاتی در پشتیبان‌گیری می‌شود

12 خرداد 1399
0 نظر
مطالعه در حدود 3 دقیقه
1837 بازدید

مک.او.اس 10.15.5 باعث ایجاد مشکلاتی در پشتیبان‌گیری می‌شود 

وجود باگ در آخرین نسخهٔ مک. او. اس کاتالینا پشتیبان‌گیری و نسخه‌های بوتیبل سیستم را خراب می‌کند.

-----

سافت‌مک: مک. او. اس 10.15. 5 برخی از مشکلات را برطرف کرده است، اما به نظر می‌رسد که مشکلات دیگری را هم ایجاد کرده است. توسعه دهندهٔ یک ابزار پشتیبان‌گیری از این که آخرین به روز رسانی مک. او. اس کاتالینا برای مشتریانی که از ابزار پشتیبان‌گیری خود استفاده می‌کنند مشکلاتی را ایجاد می‌کند، ناراحت است.

مایک بامبیچ (Mike Bombich) توسعه دهندهٔ Carbon Copy Cloner - ابزاری محبوب برای تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان و نسخه‌های بوتیبل سیستم - می‌گوید که آخرین به روز رسانی کاتالینا به نسخهٔ مک. او. اس 10.15. 5 باعتث ایجاد مشکلات عمده‌ای در تهیهٔ پشتیبان‌گیری‌ها می‌شود.

یک کپی سیستمی ایجاد شده با نسخهٔ قدیمی CCC دیگر قابل استفاده نیست و این طور به نظر می‌رسد که حاوی هیچگونه اطلاعاتی نیست. به گفتهٔ بامبیچ، این به دلیل وجود یک باگ آشکار در نسخهٔ فعلی مک. او. اس است. این باگ پیش از این در نسخهٔ بتا 10.15. 5 اتفاق افتاده بود اما قبل از انتشار برطرف نشده است.

مک.او.اس 10.15.5 باعث ایجاد مشکلاتی در پشتیبان‌گیری می‌شود

به نظر می‌رسد مشکل این است که برای این که یک کپی جدید برای بوت سیستم ایجاد شود، ابزار پشتیبان‌گیری باید یک به اصطلاح پرچم (flag) یک پوشه را با chflag فراخوان سیستم تغییر دهد. با این حال، اگر بخواهید پرچم SF_FIRMLINK را تنظیم کنید، این کار برای یک پوشهٔ APFS تحت مک. او. اس 10.15. 5 با شکست مواجه می‌شود. هیچ پیام خطایی وجود ندارد، که این تشخیص خطا را نیز دشوار می‌کند. بدون این پرچم، که لینک‌های به اصطلاح پایدار را فعال می‌کند، نسخهٔ کپی سیستم بوتیبل نیست و همچنین این طور به نظر می‌رسد که حاوی هیچگونه اطلاعاتی نیست.

خوشبختانه اگر نسخهٔ پشتیبان شما توسط یک نسخهٔ قدیمی مک. او. اس ایجاد شده باشد، همچنان قابل استفاده خواهد بود.

نسخهٔ جدید بتا از Carbon Copy Cloner که امکان ایجاد نسخه‌های بوتیبل توسط مک. او. اس 10.15. 5 را فراهم می‌کند، پیش از این در دسترس بوده است. این نسخه - بتا 5.1. 18 - به جای موتور پشتیبان‌گیری قبلی، از ابزار ASR اپل در پس‌زمینه استفاده می‌کند. ASR در حال حاضر تنها برنامه‌ای است که می‌تواند نسخه‌های بوتیبل سیستم را ایجاد کند.

برای مایک بامبیچ این تنها یک راه حل اضطراری است، زیرا که این ابزار عملکردهای کم‌تری را ارایه می‌دهد و بیشتر از نرم‌افزار توسعهٔ یافتهٔ خودش تمایل به خطا دارد. سایر برنامه‌های پشتیبان‌گیری شخص ثالث مانند Super Duper نیز ممکن است تحت تأثیر این مشکل قرار بگیرند.

توسعه دهنده، که پیش از این وجود خطا را به اپل اطلاع داده است، واقعاً نگران این است که چنین خطای آشکار سیستمی باز هم در به روز رسانی پنجم کاتالینا نیز رخ دهد: «در حال حاضر پیدا کردن کلمات محبت‌آمیز برای ابراز احساسات من نسبت به اپل دشوار است. فقط کافیست بگویم از این که اپل به روز رسانی سیستم عامل را با وجود این مشکل منتشر می‌کند، بسیار ناامید هستم. »

طبق گفتهٔ بامبیچ، اپل قصد ایجاد محدودیت‌های جدید برای نرم‌افزارهای پشتیبان‌گیری را نداشته است، و این فقط یک خطا است.

علاوه بر معرفی این باگ، به روز رسانی مک. او. اس کاتالینا سلامت باتری را بهبود می‌بخشد و باگ از کار افتادن Finder را رفع کرده است.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
زمان شما محدود است، آن را با زندگی کردن به روش دیگران هدر ندهید. در دام تعصب نیفتید که معمولا حاصل زندگی کردن بر اساس تفکر دیگران است. اجازه ندهید سروصدای افکار و اعتقادات دیگران ندای درون شما را خاموش کند. و مهم از همه، جرئت این را داشته باشید که به دنبال قلب و ادارکتان بروید. این ها یک جورهایی می دانند که چه چیزی می خواهید بشوید.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘