آموزش وصل کردن دسته پلی استیشن یا ایکس باکس به آیفون و آیپد در iOS 13

2
مهر 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 4 دقیقه
0 نظر 6928 بازدید

نحوه اتصال دسته ps4 و xbox به آیفون و آیپد

با ارائه iOS 13 و iPadOS 13 امکان اتصال دسته به آیفون و آیپد میسر شده است. با آموزش نحوه اتصال دسته به آیفون و آیپد با ما همراه باشید.

اپل استور بازی‌های زیاد و جذابی برای دارندگان آیفون و آیپد دارد. هم چنین سرویس اشتراک بازی جدید اپل (Apple Arcade) با صد‌ها عنوان بازی در آیفون، آیپد، اپل تی وی و مک ارائه شده است. گفته می‌شود اکثر بازی‌های سرویس اپل آرکید از دسته‌های بازی پشتیبانی می‌کنند. به لطف iOS 13 اتصال کنترلر‌های PS4 و Xbox به آیفون بسیار ساده است.

چگونه دسته PS4 را به آیفون و آیپد وصل کنیم

  • برای وصل کردن دسته دوال شاک پلی استیشن، ابتدا اطمینان حاصل کنید که آیفون و یا آیپد شما آخرین نسخه آی او اس یعنی iOS 13 را دارا باشد.
  • به Settings در دستگاه خود بروید. Bluetooth را انتخاب کنید.
  • دکمه‌های PS و SHARE دسته پلی استیشن را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید.
  • حدود چند ثانیه این دو دکمه را نگه دارید تا نور LED بالای دسته PS4 شروع به چشمک زدن سریع کند.
  • سپس در منوی بلوتوث دستگاه iOS شما آیتمی تحت عنوان «DUALSHOCK 4 Wireless Controller» نمایانگر می‌شود. آن را انتخاب کنید تا دسته پلی استیشن به دستگاه شما متصل گردد.
  • دسته PS4 به آیفون متصل شد! اکنون می‌توانید یک بازی را باز کنید و با کنترلر PS4 به بازی در آیفون یا آیپد خود بپردازید.

وقتی بازی کردن شما به اتمام رسید می‌توانید برای قطع اتصال بین دسته PS4 و دستگاه می‌توانید دکمه‌های PS و OPTIONS را بر روی دسته خود به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید.

آموزش اتصال دسته ps4 به آیفون

چگونه دسته Xbox One را به آیفون و آیپد متصل کنیم

  • برای وصل کردن دسته ایکس باکس به دستگاه خود باید از یک دسته ایکس باکس که از بلوتوث برای متصل شدن بهره می‌برد، استفاده نمایید. دسته‌های قدیمی‌تر قابل اتصال به آیفون و یا آیپد شما نیستند. مثلا دسته Elite ایکس باکس به طور صحیح متصل می‌شود.
  • اطمینان حاصل کنید که آیفون یا آیپد شما به نسخه iOS 13 بروزرسانی شده باشد.
  • در دستگاه خود Settings را باز کنید و سپس Bluetooth را انتخاب نمایید.
  • دسته ایکس باکس را با فشار دادن دکمه وسط روشن کنید. سپس دکمه اتصال بی‌سیم (PAIR) روی کنترلر را نگه دارید. این دکمه در بالای دسته قرار گرفته است.
  • به نگه داشتن دکمه PAIR به مدت چند ثانیه ادامه دهید تا لوگوی ایکس باکس شروع به چشمک زدن کند.
  • در منوی بلوتوث در دستگاه شما آیتمی تحت عنوان «Xbox Wireless Controller» اضافه خواهد شد. برای اتصال دسته ایکس باکس خود به آیفون همین آیتم نمایش داده شده را انتخاب کنید.
  • اکنون دسته Xbox به دستگاه شما متصل شد. می‌توانید یک بازی که از دسته پشتیبانی می‌کند را باز کرده و از بازی کردن با کنترلر خود روی آیفون لذت ببرید.

آموزش وصل کردن دسته xbox به آیفون

دسته‌های ایکس باکس و پلی استیشن هم چنین با سیستم عامل مک کاتالینا نیز سازگار است. برای وصل کردن دسته به دستگاه مک خود ابتدا System Prefences را باز کنید و سپس وارد منو Bluetooth شوید. سپس همان مراحل بالا را برای وصل شدن دسته خود به دستگاه مک تکرار کنید.

به محض اتصال دسته شما به دستگاه مد نظرتان، بازی‌های سازگار با کنترل هم چنینر‌ها به طور اتوماتیک اتصال دسته را تشخیص داده و می‌توانید به سادگی به بازی بپردازید و به تنظیم اضافه‌ای نیاز ندارید. بعضی از بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند که به شخصی سازی دسته و انتخاب دکمه‌ها برای انجام عملکرد خاص در بازی مد نظر خود بپردازید.

منوی بلوتوث آیفون با وصل کردن دسته دوال شاک

اپل اخیرا نشان داده است که به گیمر‌ها بیش از پیش اهمیت می‌دهد. این را با ارائه سرویس اشتراک بازی Apple Arcade و پشتیبانی سیستم عامل‌های جدید خود از دسته‌ها نشان داده است. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما نیز با دستگاه اپل خود به بازی می‌پردازید؟

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک مدیر عامل اپل
میان «علاقه‌مندی به کار کردن» و «علاقه‌مندی به کار» تفاوت فاحشی وجود دارد.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘