بهترین برنامه‌های رایگان مک

31
شهریور 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 20 دقیقه
0 نظر 1708 بازدید

برنامه‌های رایگان مک

«مک» شما دارای بسیاری از برنامه‌ها و ابزارهای بسیار مفید قبلاً نصب شده است، اما اپل همه‌ی چیزهایی را که ممکن است لازم داشته باشید در اختیار شما قرار نمی‌دهد. در اینجا منتخبی از بهترین برنامه‌های رایگان موجود برای «مک» را مشاهده می‌کنید که می‌توانید آنها را از «فروشگاه برنامه»ی «مک» دانلود کنید.

-----

سافت‌مک: دستگاه‌های «مک» شما با نرم‌افزارهای رایگان «مک» بسته‌بندی شده‌اند. در میان برنامه‌های رایگان «مک»، شما اینها را پیدا خواهید کرد: Pages برای پردازش کلمه؛ Numbers برای صفحه گسترده؛ Notes برای نوشتن سریع ایده‌ها و افکار؛ ایجاد لیست و ذخیره‌ی لینک‌های صفحات وب؛ Mail برای ایمیل‌ها؛ Safari برای مرور وب؛ Preview برای ویرایش پی.دی.اف‌ها؛ Calendar برای قرار ملاقات‌ها؛ Reminders برای لیست کارهایی که باید انجام دهید؛ Maps برای برنامه‌ریزی سفر؛ Messages برای پیام‌های شما؛ FaceTime برای تماس‌های ویدیویی؛ Photos برای عکس‌های شما؛ iMovie برای فیلم‌های خانوادگی شما؛ iTunes برای موسیقی؛ GarageBand برای ضبط موسیقی؛ حتی یک ماشین حساب، و این لیست ادامه دارد.

همچنین برنامه‌ی «فروشگاه برنامه» (App Store) «مک» وجود دارد، که «مک» شما را به دنیای سایر برنامه‌ها باز می‌کند، بسیاری از این برنامه‌ها رایگان بوده و ارزش نصب دارند. «فروشگاه برنامه» جایی است که می‌توانید برنامه‌های رایگان «مک» را از آنجا دانلود کنید. با وجود تعداد زیاد برنامه‌های رایگانی که در حال حاضر بر روی «مک» شما نصب شده‌اند، ممکن است به این نتیجه برسید که برنامه‌های دیگری مورد نیاز شما نیست، اما برنامه‌های بسیار ارزشمندی در «فروشگاه برنامه»ی «مک» موجود است. اینها برنامه‌های برتر ما در «فروشگاه برنامه» هستند، که بهترین برنامه‌های ضروری و رایگان «مک» هستند!

اخطار: تعداد زیادی برنامه‌ی رایگان در «فروشگاه برنامه» وجود دارد، اما بسیاری از اینها واقعاً رایگان نیستند، این برنامه‌ها آزمایشی بوده و امکانات محدودی دارند که شما را تشویق به هزینه کردن و به روز رسانی برنامه می‌کنند. با این فرض که شما فقط در جستجوی برنامه‌های کاربردی رایگان هستید، در اینجا توصیه‌های ما به ترتیب حروف الفبا ارایه شده است.

Audacity

برنامه‌های رایگان مک

اگر شما نیاز به انجام ویرایش‌های اولیه مانند برش دادن و تنظیم یک فایل صوتی دارید، برنامه‌ی Audacity بسیار عالی است. این که آیا شما در حال تهیه‌ی پادکست هستید، یا یک مصاحبه در اسکایپ را تنظیم می‌کنید، یا روایت یک کلیپ ویدیویی را ضبط و آماده می‌کنید، Audacity می‌تواندکار را به صورت رایگان برای شما انجام دهد.

می‌توانید پیش نمایشی از واحدهای صوتی و جلوه‌های VST را به صورت مستقیم (real time) مشاهده کرده و نویزها را از فایل صوتی ضبط شده حذف کنید. همچنین یک ویژگی به نام Spectral Selection نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با کلیک کردن و کشیدن، دامنه‌ی فرکانس و همچنین مدت زمان فایل صوتی را انتخاب کنید.

اگر شما فقط به ابزاری نیاز دارید تا کار را به سرعت انجام دهد، Audacity یک برنامه‌ی ایده‌آل است.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Audacity |

همچنین بخوانید: بهترین مک برای تولید موسیقی 2019

CyberDuck

برنامه‌های رایگان مک

اگر فکر می‌کنید ممکن است به یک برنامه‌ی FTP احتیاج داشته باشید، CyberDuck با این که قدیمی است اما برنامه‌ی خوبی است - و به صورت رایگان قابل دانلود کردن است. اگر به «فروشگاه برنامه»ی «مک» بروید، هزینه‌ای 17.99 پوندی برای شما خواهد داشت. با این حال با رفتن به وب سایت cyberduck.io می‌توانید آن را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دانلود کنید، اگر چه می‌توانید از طریق گزینه‌ی کمک مالی (donation) از توسعه دهنده قدردانی کنید.

CyberDuck این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پرونده‌های خود را به سرورهای FTP ، SFTP و WebDAV و همچنین Amazon CloudFront و S3 و Google Cloud Storage و Rackspace Cloud Files منتقل کنید.

برای دسترسی سریع می‌توانید سرورها را بوکمارک (bookmark) کرده و بوکمارک‌ها را روی Finder انداخته و با استفاده از ویرایشگر متنی مانند TextWrangler ، فایل‌ها را روی سرور ویرایش کنید.

هیچ نمای دو صفحه‌ای، مانند نمونه‌ی موجود در ForkLift و Transmit وجود ندارد که انتقال فایل‌ها از «مک» به سرور FTP را راحت‌تر کند. اما غیر این، CyberDuck عالی است.

| دانلود برنامه‌ی رایگان CyberDuck |

DaVinci Resolve

برنامه‌های رایگان مک

برنامه‌ی Blackmagic's DaVinci در حال حاضر ابزاری استاندارد برای درجه‌بندی رنگ فیلم‌های هالیوود است. بنا بر این جای تعجب نیست که Resolve در تصحیح رنگ معروف است.

هر چند که همه‌ی امکانات در نسخه‌ی رایگان ارایه نمی‌شود. در اینجا فقط می‌توانید فیلم‌های خانوادگی خود را ویرایش و تولید کنید، در کنار کارهای دیگری که در این زمینه وجود دارد.

این برنامه دارای شیارهای خط زمانی است که اگر تا به حال کار ویرایش فیلم را تجربه کرده‌اید برایتان آشنا است، همچنین محل نگهداری فایل‌های رسانه‌ای برایتان آشنا خواهد بود.

ممکن است سایر امکانات و عناصر رابط کاربری چندان آشنا نباشند، و لازم باشد برای یادگیری کمی وقت بگذارید. اما اگر می‌خواهید برای گرفتن فیلم‌های خود بدون پرداخت حق امتیاز، قدمی فراتر از iMovie بردارید، DaVinci Resolve مکانی عالی برای شروع است.

| دانلود برنامه‌ی رایگان DaVinci Resolve |

Darktable

برنامه‌های رایگان مک

با توجه به حذف برنامه‌ی Aperture اپل که قبلاً در آن برنامه‌ی پردازش تصویر RAW مورد علاقه‌ی شما در آن بود، و اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی اشتراک «لایت‌روم» (Lightroom) را بپردازید، Darktable را امتحان کنید.

مانند برنامه‌ی Aperture ، این برنامه هم ویرایشگر تصویر غیرمخرب برای عکس‌های با فرمت RAW است. Darktable پایگاه داده خود را به روش Lightroom یا Aperture پنهان نمی‌کند، اما این کار تأخیری ایجاد نمی‌کند. هنگامی که شما با روش عملکردش آشنا شدید، ملاحظه خواهید کرد که پیشنهادات زیادی به شما ارایه می‌دهد. در دنیای Darktable عکس‌ها ثبت می‌شوند و ویرایش یا جستجو عملیاتی هستند که شما روی آنها انجام می‌دهید.

تصاویر در ماژول Collect مدیریت می‌شوند که به شما امکان وارد کردن (import)، برچسب زدن (tag)، رتبه‌بندی (rate) و جستجو با استفاده از رشته‌های مختلف عددی از جمله فراداده‌ها را می‌دهد.

همان طور که انتظار دارید، ماژول‌های دیگر به شما امکان می‌دهند تا تصاویر را برش بزنید و بچرخانید، سایه‌ها و روشنایی‌ها را بازیابی کنید، و منحنی تنظیمات را به کار ببرید. ماژول‌های دیگری نیز برای تصحیح رنگ و شدت رنگ و افزودن افکت‌ها، قاب‌ها، واترمارک‌ها و تزیینات وجود دارد.

ماهیت مدولار بودن آن به این معنی است که اضافه کردن ویژگی‌های جدید برای توسعه دهنده آسان است، بنا بر این Darktable به طور مداوم در حال تحول است.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Darktable |

GIPHY Capture

برنامه‌های رایگان مک

آیا می‌خواهید چیزی را به یک GIF تبدیل کنید؟ GIPHY Capture ابزاری مفید برای تبدیل فیلم‌ها یا هر آنچه را که می‌توانید در دسکتاپ خود ببینید به GIF است. ما اغلب از آن برای تولید GIF برای آموزش‌های خود استفاده می‌کنیم. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که صفحه‌ی GIPHY را روی هر آنچه که می‌خواهید ضبط کنید قرار دهید تا بتوانید یک GIF ایجاد کنید.

| دانلود برنامه‌ی رایگان GIPHY Capture |

Evernote

برنامه‌های رایگان مک

برنامه‌ی Evernote خودش را به عنوان یک دفترچه یادداشت، تنظیم کننده و دفتر روزانه توصیف می‌کند. برنامه را دانلود کنید و یک حساب کاربری به صورت رایگان ایجاد کنید. سپس می‌توانید یادداشت ایجاد کنید، اسناد، پی‌دی‌اف‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها را به درون برنامه بکشید - و آنها را به نشانه‌های دیجیتالی تبدیل کرده تا بتوانید آنها را جستجو کنید؛ و گزیده‌هایی را از وب اضافه کنید.

شما می‌توانید چندین دفتر یادداشت ایجاد کرده و پس از افزایش یافتن، آنها را سازماندهی کنید. همچنین دفتر یادداشت‌ها می‌توانند به اشتراک گذاشته شوند، و حتی می‌توانید از درون برنامه با همکاران خود گفتگو کنید.

افزودن یادداشت‌ها از یک مرورگر، در iOS از طریق Share Sheets و در «مک» از طریق Evernote Clipper انجام می‌شود. Clipper به شما امکان می‌دهد که URL ، صفحه‌ی کامل یا نسخه‌ی خلاصه شده‌ای از صفحه را به دست آورید که این فقط محتوای مورد نظر شما را ذخیره می‌کند.

یادداشت‌های ایجاد شده در برنامه می‌توانند متن، تصاویر یا صوت ضبط شده باشند و چون scriptable است، می‌توانید اقدامات خودکار (Automator) ایجاد کنید، برای مثال، چاپ PDF به طور مستقیم در Evernote.

خواه در حال تحقیق در مورد یک مقاله هستید، یا طرح‌ریزی یک آشپزخانه‌ی جدید، یا مدیریت یک پروژه‌ی کوچک، یا فقط می‌خواهید سازماندهی شوند، Evernote می‌تواند به شما کمک کند. مطمئناً می‌توانید بلافاصله از برنامه‌ی Notes در «مک» استفاده کنید، اما Evernote چند ابزار اضافی ارایه می‌دهد که می‌توانند مدیریت پروژه‌ها یا زندگی روزانه‌ی شما را آسان‌تر کنند.

در حالی که نسخه‌ی پرمیوم (Premium) ویژگی‌های عالی و قدرتمندی را ارایه می‌دهد، نسخه‌ی رایگان برای نیازهای اکثر افراد ایده‌آل است.

پیام‌های مداوم برای تشویق شما به ارتقاء به نسخه‌ی Premium کمی آزار دهنده است، اما تحمل این پیام‌ها برای چنین برنامه‌ی مفیدی، هزینه‌ی کمی برای شما دارد.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Evernote |

Google Photos

برنامه‌های رایگان مک

به عنوان جایگزینی برای «کتابخانه عکس آی‌کلود» اپل (iCloud Photo Library) ممکن است شما دوست داشته باشید Google Photos را امتحان کنید. استفاده از آن رایگان است - تمام آنچه که نیاز دارید یک حساب گوگل است (که این نیز رایگان است).

عکس‌های شما در گوگل کلود ذخیره می‌شوند، که از طریق برنامه‌ای که باید در «مک» نصب کنید بارگذاری (آپلود) می‌شوند، و نه تنها تمام عکس‌های شما را بارگذاری می‌کند، بلکه همچنین سیستم شما را برای عکس‌های جدید نظارت کرده و پیشنهاد می‌کند که آنها را نیز بارگذاری کنید.

شما می‌توانید هر تعداد عکسی که بخواهید، به صورت رایگان و به معنای واقعی کلمه بدون محدودیت بارگذاری کنید - شاید به این طریق بتوانید فضای دیسک را آزاد کنید - باید از فضای گوگل درایو (Google Drive) استفاده کنید. شما 15 گیگابایت به صورت رایگان دریافت می‌کنید که ممکن است این مقدار فضا برای شما کافی باشد، اما در صورت نیاز می‌توانید هزینه‌ی بیشتری بپردازید و فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

یکی از ترفندهای مورد علاقه‌ی ما در Google Photos قابلیت آن در تشخیص خودکار محتوای عکس‌ها بر اساس شناسایی شبکه‌ی عصبی و فراداده‌ها است.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Google Photos |

Hearthstone

برنامه‌های رایگان مک

تعداد زیادی بازی رایگان «مک» در «فروشگا برنامه»ی «مک» و جاهای دیگر وجود دارد که بسیاری از آنها عالی هستند.

اگر فقط به دنبال یک بازی هستید، ما Hearthstone را پیشنهاد می‌کنیم. این یک بازی آنلاین است که در آن کارت‌ها را جمع‌آوری می‌کنید. ممکن است کسل کننده به نظر برسد، اما در حدود 40 میلیون بازیکن هستند که غیر از این فکر می‌کنند.

شما می‌توانید با جستجوی روزانه کارت به دست بیاورید، و برای به دست آوردن کارت‌های کمیاب می‌توانید با دیگر گیمرها نبرد کنید.

انجام بازی آسان است و اجتماع شگفت‌انگیزی از بازیکنان وجود دارد. خریدهای درون برنامه‌ای وجود دارد، اما فقط می‌توانید با انجام بازی رایگان کارت به دست آورید.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Hearthstone |

Libre Office Writer

برنامه‌های رایگان مک

Writer عنصر پردازنده‌ی کلمه‌ی مجموعه رایگان Libre Office است. این برنامه پرونده‌های با فرمت .doc و .docx را باز می‌کند و تمام ابزارهای لازم برای طراحی و قالب‌بندی مورد نظر را ارایه می‌دهد، و می‌توانید اسناد را از طریق پست الکترونیکی ادغام کنید. افزونه‌هایی نیز برای دانلود وجود دارد که ویژگی‌هایی را به Writer اضافه می‌کند.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Writer |

Lightworks Free

برنامه‌های رایگان مک

فیلم‌های بزرگی مانند «قصه‌های عامه پسند» (Pulp Fiction)، «محرمانه لس‌آنجلس» (LA Confidential)، «سخنرانی پادشاه» (The Kings Speech) و «گرگ وال استریت» (Wolf of Wall Street) در برنامه‌ی Lightworks ویرایش شده‌اند، بنا بر این ما در اینجا در مورد یک برنامه‌ی کوچک و معمولی صحبت نمی‌کنیم. Lightworks به عنوان «ویرایشگر ویدیویی حرفه‌ای برای همه» ثبت شده است و به صورت دانلود رایگان برای «مک» در دسترس است.

نسخه‌ی رایگان مجوز قابل تمدید هفت روزه را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید بلافاصله پس از ثبت (رجیستر) و نصب نرم‌افزار، آن را فعال کنید. شما فقط باید وارد سیستم شوید و سپس می‌توانید ویرایش را شروع کنید. این مجوز از وارد کردن طیف گسترده‌ای از فرمت‌های ویدیویی، صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند.

برنامه‌ی Lightworks Free برخی از ویژگی‌های قدرتمند ویرایشی را ارایه می‌دهد که معمولاً فقط در سیستم‌های ویرایش حرفه‌ای گران قیمت دیده می‌شوند. از جمله جلوه‌های بلادرنگ (realtime)، عناوین و حتی ویرایش‌های چنددوربینی. نسخه‌ی رایگان می‌تواند فیلم‌های با رزولوشن بالا (حداکثر 5K) را وارد (import) کرده و با آنها کار کند. اما یکی از محدودیت‌های آن این است که برای بارگذاری ویدیو در یوتیوب، شما فقط تا حداکثر کیفیت 720p HD قادر به ارسال خواهید بود. (شما می‌توانید رزولوشن بالای 1080p HD را ارسال کنید، اما تنها در صورتی که مستقیماً در Vimeo بارگذاری کنید. ویمئو «شریک آپلود ترجیحی» Lightworks است).

| دانلود برنامه‌ی رایگان Lightwords Free |

myTuner Radio

برنامه‌های رایگان مک

اگر دوست دارید به ایستگاه‌های رادیویی گوش دهید، برنامه‌ی myTuner Radio را امتحان کنید. می‌توانید ایستگاه‌های مورد علاقه‌ی خود در هر نقطه‌ی جهان را ذخیره کنید. همچنین می‌توانید به پادکست‌های مورد علاقه‌ی خود گوش دهید. همچنین می‌توانید آخرین اطلاعات نموداری را مشاهده کرده و به پیش‌نمایش آهنگ‌ها گوش دهید.

| دانلود برنامه‌ی رایگان myTuner Radio |

Photo Effects (Lite)

برنامه‌های رایگان مک

در برنامه‌ی Photos تعدادی جلوه وجود دارد که می‌توانید به تصاویر خود اضافه کنید، اما اگر دوست دارید جلوه‌های بیشتری در اختیار داشته باشید، نسخه‌ی کوچک Photo Effects چند موردی را به شما ارایه می‌دهد. جلوه‌های طنزآمیزی همچون Acrylic Comic ، Blue Print ، Pop Art و بسیاری از جلوه‌های انیمیشنی نیز موجود است. می‌توانید شدت تأثیر جلوه را افزایش یا کاهش داده و نتیجه‌ی جلوه‌های ایجاد شده‌ی خود را ذخیره کنید.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Photo Effects |

PreSonus

برنامه‌های رایگان مک

برای تهیه‌ی موسیقی در «مک»، شما دو گزینه در اختیار دارید: یا از یک ابزار رایگان اما محدود مانند GarageBand استفاده کنید، و یا مبلغ کمی را برای ایستگاه کاری صوت دیجیتال کاملاً برجسته‌ی (DAW) مانند PreSonus Studio یا Logic Pro X هزینه کنید.

اما در حال حاضر گزینه‌ی سوم PreSonus' Studio One Prime نسخه‌ی خلاصه شده‌ای از پرچمدار DAW نیز وجود دارد. و نسخه‌ی خلاصه شده به معنای یک نسخه‌ی سبک نیست. مهم‌تر این که، این نسخه یک نسخه‌ی آزمایشی نیست و زمان استفاده از آن تمام نمی‌شود. همچنین شما می‌توانید تعداد آهنگ‌هایی را که می‌توانید ایجاد کنید، به روز رسانی و یا محدود کنید.

یک کتابخانه نمونه‌های 1.5 گیگابایتی و 9 افزونه‌ی جلوه در اختیار دارید، اگر چه نمی‌توانید افزونه‌های شخص ثالث خود را اضافه کنید. می‌توانید ترک‌های نامحدودی را ضبط کرده و مخلوط کنید و به راحتی ترک‌های پشتیبان، افکت‌های مجازی و افزونه‌هایی را از مرورگر Studio One به داخل برنامه بکشید.

از بهترین ویژگی‌های DAW می‌توان به واکنش بلادرنگ، نمونه‌گیری مجدد و عادی‌سازی؛ و همچنین محاسبه‌ی تکی و چندگانه‌ی ترک‌ها، و تبدیل همزمان چند ترک اشاره کرد.

استفاده از Studio One Prime نسبت به GarageBand مستلزم طی کردن یک دوره‌ی آموزشی است، اما دستیابی به آن راحت‌تر از یک DAW در کلاس حرفه‌ای است، و برای هر کسی که با برنامه‌های اپل بزرگ شده، ایده‌ال است.

| دانلود برنامه‌ی رایگان PreSonus |

Shazam

برنامه‌های رایگان مک

شما احتمالاً از این برنامه‌ی شگفت‌انگیز برای این که متوجه شوید چه آهنگی در آیفون شما پخش می شود استفاده می‌کنید، اما نسخه‌ی «مک» Shazam هم موجود است.

مزیت برنامه‌ی «مک» این است که می‌توانید آن را روی Auto Shazam تنظیم کنید تا بتواند همیشه به موسیقی گوش کند، به این ترتیب وقتی صدای آهنگ را می‌شنود، آن را برای شما شناسایی خواهد کرد، و همیشه می‌توانید آهنگ‌های مشخص شده‌ی خود را در فرصتی دیگر مرور کنید.
البته ممکن است با خرید Shazam توسط اپل، باعث شود که این قابلیت در آینده به «مک» اضافه شود.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Shazam |

SketchBook

برنامه‌های رایگان مک

اگر چه شما احساس می‌کنید که Autodesk's SketchBook یک برنامه‌ی هنرمندانه‌ی طراحی عالی است. متأسفانه چندان هم هنرمندانه نیست. اما حالا که این برنامه رایگان است (Autodesk در آوریل 2018 به روز رسانی آن را متوقف کرد) فکر کردیم که فرصتی را در اختیارش بگذاریم.

در اینجا شما چیزهای بیشتری از نقاشی کردن و ابزار طراحی پیدا خواهید کرد. همچنین می‌توانید تصاویری که می‌خواهید تبدیل به نشانه کنید را به داخل برنامه بکشید، اندازه را تنظیم کنید و همچنین در فرمت‌های مختلف فایل ذخیره کنید. همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد انیمیشن استفاده کنید.

| دانلود برنامه‌ی رایگان SketchBook |

Smart Converter

برنامه‌های رایگان مک

ما در دنیایی از فرمت‌های رسانه‌ای گیج کننده زندگی می‌کنیم و زمانی که نوبت به محتوایی می‌رسد که باید به صورت دستی دانلود کنید، آیپدها، آیفون‌ها و حتی QuickTime Player خواستار ویدیوی MP4 و صوت MP3 هستند.

اگر به هر نوع فرمت فایل دیگری نیاز دارید، با کشیدن و رها کردن آن فایل به داخل Smart Converter رایگان، می‌توانید فرمت آن فایل را به سرعت و به آسانی تبدیل کنید - و حتی می‌توانید فایل‌های مربوط به دستگاه‌هایی غیر از اپل مانند تلفن‌ها و تبلت‌های سامسونگ و کنسول بازی را تبدیل کنید.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Smart Converter |

Slack

برنامه‌های رایگان مک

ما در محل کار خود از Slack استفاده می‌کنیم چون یک برنامه‌ی «مک» ضروری است. اگر تا به حال از Slack استفاده نکرده‌اید، این یک راه عالی برای برقراری ارتباط و همکاری با همکارانتان از طریق کانال‌های مربوط به گزارش پروژه‌های خاص است.

برنامه‌ی Slack را دانلود کنید، با استفاده از فضای کاری Slack URL خودتان و ایمیل خودتان و وارد کردن رمز عبور، وارد فضای کاری خود شوید. حالا شما آماده‌اید به خوبی کارتان را ادامه دهید و از این برنامه استفاده کنید.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Slack |

Sophos Anti-Virus

برنامه‌های رایگان مک

مطمئناً «مک»ها از نظر ویروس مشکل بزرگی ندارند، اما اگر یک ویروس را به PC یکی از دوستانتان منتقل کنید صورت خوشی برای شما ندارد، بنا بر این توصیه‌ی ما در اینجا استفاده از یک برنامه‌ی ضد ویروس رایگان برای «مک» است.

آنتی ویروس Sophos برای «مک» هیچ هزینه‌ای ندارد به جز شناسایی 99.17 درصد تهدیدات. با این حال، تأثیر کمی بر عملکرد سیستم دارد. آنتی‌ویروس Sophos فقط به وارد کردن برخی از جزئیات شخصی شما احتیاج دارد.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Sophos Anti-Virus |

Speedtest by Ookla

برنامه‌های رایگان مک

اگر اتصال پهن باند اینترنت مطمئنی ندارید، ابزار Speedtest برای «مک» شما بسیار کارآمد است. می‌توانید سرعت دانلود و آپلود خود را مشاهده کنید و مشخص کنید که آیا این سرعت مطابق همان سرعتی که هزینه‌اش را می‌پردازید هست یا خیر.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Speedtest |

Thunderbird

برنامه‌های رایگان مک

این سرویس گیرنده‌ی ایمیل منبع باز از «موزیلا» به شما اجازه می‌دهد تا افزونه‌هایی را اضافه کنید، و به صورت بالقوه و بسته به نیاز خود، قابلیت‌های آن را تا بی‌نهایت گسترش دهید.

همچنین چندین ویژگی مفید را به صورت پیش‌فرض ارایه می‌دهد که در قسمت پیام فوری ایجاد شده است، و از چندین شبکه‌ی اجتماعی از جمله فیسبوک، توییتر، IRC و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Thunderbird |

Text Wrangler

برنامه‌های رایگان مک

آیا نیاز به نوشتن یا ویرایش کد یا اسکریپت دارید؟ پس می‌دانید که ابزارهای پردازش کلمه مانند Word و برنامه‌های متنی no-frills مانند iAWriter کارایی لازم را ندارند.

عملاً ابزار استاندارد «مک» برای این کار طی چند دهه Bare Bones Software's BB Edit بوده است. و در حالی که ابزارهای دیگری مانند Panic's Coda کار بزرگی در ارایه‌ی گزینه‌های جایگزین انجام داده‌اند، BB Edit هنوز هم توسط بسیاری از برنامه‌نویسان «مک» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنامه‌ی Text Wrangler نسخه‌ی خلاصه شده‌ی BB Edit است و بسیاری از بهترین ویژگی‌های آن را ارایه می‌دهد. که رنگ‌آمیزی قسمت‌های مختلف کد، خاصیت جمع شوندگی کد - می‌توانید قسمت‌هایی از کد را نشان داده یا مخفی کنید - و دسترسی مستقیم به پرونده‌های ذخیره شده در سرورهای FTP شامل آن می‌شود. آیا نیاز به ویرایش پرونده‌ی CSS در وب سایت خود دارید؟ با برنامه‌ی FTP و TextWrangler می‌توانید مستقیماً روی سرور این کار را انجام دهید.

یک یا دو ابزار در دسترس نیستند. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید پرونده‌ها را از بایگانی Zip فراخوانی و ویرایش کنید، اما Text Wrangler یک ویرایشگر متن بسیار توانا و رایگان است.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Text Wrangler |

VLC

برنامه‌های رایگان مک

برنامه‌ی VLC ابزاری ضروری برای مشاهده‌ی همه‌ی آن فیلم‌هایی است که QuickTime از پخش آنها خودداری می‌کند؛ از جمله فرمت‌های WMV و AVI. این نرم‌افزار همچنین تعداد زیادی از فرمت‌های صوتی را که نه QuickTime و نه iTunes پخش نمی‌کردند را پشتیبانی می‌کند. این موارد شامل Ogg و FLAC است.

راه حل VLC استفاده از کتابخانه‌های رمزگذاری (encoding) و رمزگشایی (decoding) است که از تعداد زیادی از فرمت‌های صوتی و تصویری در سیستم عامل‌های مختلف از جمله OS X و iOS پشتیبانی می‌کند.

نسخه‌ی iOS که همچنین رایگان هم هست، به شما امکان می‌دهد تا ویدیوها و فایل‌های در فرمت‌های مختلفی که توسط iOS پشتیبانی نمی‌شوند را پخش کند. می‌تواند با حافظه‌های ابری مانند Dropbox همگام شود، یا از فضای NAS یا سرور از راه دور استفاده کند.

برنامه‌ی OS X خودش اجازه می‌دهد لیست‌های پخش فیلم‌ها را ایجاد کرده و آنها را ذخیره کنید. و چندین کنترل برای تنظیم دقیق پخش ویدیو وجود دارد، از جمله: تنظیم روشنایی، تنظیم کنتراست، تنظیم گاما، و تنظیم اشباع رنگ. حتی می‌توانید فیلم‌ها را برش داده، به آنها متن اضافه کنید، یا بخش خاصی از صفحه را بزرگنمایی کنید.

برنامه‌ی VLC به هیچ وجه تنها پخش کننده‌ی راسانه‌ی رایگان برای سیستم عامل OS X نیست. ما قبلاً MPlayerX را هم معرفی کرده‌ایم که پخش کننده‌ی بسیار خوبی است. و Switch نیز بسیار قوی است و دارای چندین ویژگی برای کاربران حرفه‌ای است. اما تطبیق‌پذیری VLC و پشتیبانی آن از طیف گسترده‌ای از فرمت‌ها بسیار ارزشمند است.

| دانلود برنامه‌ی رایگان VLC |

Weather Map

برنامه‌های رایگان مک

آیا می‌دانید که برای فرار از هوای سرد، تعطیلات خود را در کجا باید سپری کنید؟ این نقشه‌ی دم‌دستی دمای هوا در ایستگاه‌های مختلف آب و هوایی Netatmo در سراسر جهان را نشان می‌دهد. از سوی دیگر با زوم کردن روی یک منطقه می‌توانید ببینید آب و هوا در جایی که اکنون هستید چگونه است.

تنها نقطه ضعف این نقشه این است که وضعیت آب و هوا را در لحظه نشان می‌دهد، بنا بر این نمی‌توانید ببینید فردا آب و هوا چگونه خواهد بود - بدیهی است - اما به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا به یک لباس آستین کوتاه نیاز دارید یا خیر.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Weather Map |

WhatsApp Desktop

برنامه‌های رایگان مک

در صورت استفاده از WhatsApp در تلفن هوشمند خود، از نصب برنامه‌ی رایگان WhatsApp Desktop در «مک» خود سود خواهید برد.

پس از دانلود کردن آن، باید WhatsApp را بر روی آیفون خود باز کنید. در مرحله‌ی بعد، بر روی Settings ضربه بزنید و WhatsApp Web/Desktop را انتخاب کنید، سپس اجازه دهید کد ارایه شده را اسکن کند - ممکن است برای دسترسی به کد QR نیاز باشد روی reload کلیک کنید.

اکنون پیام‌های WhatsApp شما برای مشاهده در دستکتاپ شما در دسترس خواهد بود.

| دانلود برنامه‌ی رایگان WhatsApp Desktop |

Who Is On My WiFi

برنامه‌های رایگان مک

این برنامه‌ای با یک نام توصیفی عالی Who Is On My WiFi است که به شما می‌گوید که چه دستگاه‌هایی از اتصال WiFi شما استفاده می‌کنند. مفید برای دیدن این که آیا بچه‌ها واقعاً کامپیوترهای خود را در هنگام خواب خاموش کرده‌اند، یا این که متوجه شوید افراد غریبه رمز عبور WiFi شما را هک کرده‌اند یا خیر. این در واقع یک برنامه‌ی اسکن شبکه است.

در هر صورت استفاده از آن بسیار ساده‌تر از اکثر موارد مشابه است و می‌توانید مواردی که در حال استفاده از WiFi شما هستند را به عنوان شناخته شده یا ناشناخته علامت‌گذاری کنید، و همچنین می‌توانید برای آنها اسمی در نظر بگیرید. این برنامه از طریق نشان Dock تعداد دستگاه‌های پیدا شده را نشان می‌دهد، بنا بر این با اجرای این برنامه می‌توانید مراقب همه چیز باشید. (تنظیم فاصله‌ی بین اسکن کردن کردن را در قسمت Preferences تنظیم کنید.)

| دانلود برنامه‌ی رایگان Who Is On My WiFi |

Wunderlist

برنامه‌های رایگان مک

توصیف Wunderlist به عنوان یک مدیر وظیفه (task manager) این است که قرار است مشکل بوجود آمده‌ای را سرانجام دهد. اما پس از آن، در مقایسه با برنامه‌هایی مانند Things که ویژگی‌های مشترک بسیاری با هم دارند، همان قدرت را به صورت رایگان ارایه می‌دهد.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید وظایف مربوط به «مک» خود را با دستگاه‌های iOS همگام‌سازی کنید، در حالی که برنامه‌های دیگر علاوه بر دریافت قیمت معمول برنامه، در این مواقع درخواست مبلغ اضافی می‌کنند، Wanderlust همان کار را نیز به صورت رایگان انجام می‌دهد.

شما می‌توانید لیست‌ها و وظایف را ایجاد کنید، تصمیم بگیرید که چگونه آنها را مشاهده کنید، زیروظایف و توضیحاتی اضافه کنید، یادآوری‌ها و وظایف تکرار شونده را مشخص کنید. Wanderlust در محدوده‌ی سیستم کاری Getting Things Done (GTD) طراحی شده است. اما لازم نیست GTD را رعایت کنید و می‌تواند از آن به عنوان یک مدیر وظیفه‌ی موقت یا یک ابزار اصلی مدیریت پروژه استفاده کند.

اگر می‌خواهید با گروه‌های بزرگی از افراد دیگر همکاری مشترک داشته باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که لیست وظایف را در فیسبوک یا از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.

مهم‌تر از همه‌ی اینها، استفاده از آن بسیار آسان است، بلافاصله در تمام دستگاه‌های خود همگام‌سازی می‌شوید و این بسیار عالی به نظر می‌رسد - حتی به شما این امکان را می‌دهد که از میان تعدادی تصویر پس‌زمینه یکی را انتخاب کنید.

| دانلود برنامه‌ی رایگان Wunderlist |

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
برنده شدن هرگز به معنای بهترین بودن نیست.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘