آموزش جامع روش استفاده از مرورگر سافاری در مک

29
مهر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 19 دقیقه
0 نظر 3890 بازدید

 آموزش جامع روش استفاده از مرورگر سافاری در مک

این مقاله را به نکاتی در مورد استفاده از سافاری در مک اختصاص داده‌ایم، از موارد اصلی مانند روش دریافت آخرین نسخهٔ سافاری، روش استفاده از برگه‌ها در سافاری، و این که چگونه دیگر هرگز حتی یک تبلیغ یا ویدیوی پخش خودکار را مشاهده نکنید. ما همچنین کوکی‌ها و تنظیمات حریم خصوصی و روش حذف سابقهٔ مرور شما را بررسی خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامهٔ مطلب را مطالعه کنید.

-----

سافت‌مک: سافاری (Safari) یک برنامهٔ مرورگر وب است که به عنوان قسمتی از مک. او. اس همراه با تمام مک‌ها عرضه می‌شود. شما ملزم به استفاده از آن نیستید - برای مثال اگر ترجیح می‌دهید که از مروگر کروم (Chrome) یا فایرفاکس (Firefox) استفاده کنید، می‌توانید این برنامه‌ها را برای نیازهای وبگردی خود نصب کنید. اما از نظر ما سافاری گزینهٔ مناسبی است - و همان طور که در مقالهٔ دیگر ما با عنوان «بهترین مرورگر وب برای مک» مشاهده خواهید کرد، تقریباً بهترین مرورگری است که می‌توانید داشته باشید.

اگر در سافاری یک تازه وارد هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا مرورگر مناسب خود را پیدا کنید. و اگر یک کاربر حرفه‌ای سافاری هستید، ما چند نکته و ترفند سافاری را فاش خواهیم کرد که ممکن است از آنها اطلاع نداشته باشید، از جمله برخی از ویژگی‌های جدید در سافاری 11، آخرین نسخهٔ سافاری برای مک.

 

روش دریافت آخرین نسخهٔ سافاری برای مک

اول کارهای مهم. شما باید مطمئن شوید که آخرین نسخهٔ مرورگر سافاری را دارید. در زمان نگارش این مقاله، به روزترین نسخه Safari 11.1 است.

در اینجا روش فهمیدن این که کدام نسخه از سافاری را اجرا می‌کنید ذکر شده است:

1. مرورگر Safari را باز کنید.

2. در منو بر روی Safari > About Safari کلیک کنید.

3. پنجرهٔ حاصله شماره نسخهٔ سافاری را نشان می‌دهد.

تا زمانی که نسخهٔ مک. او. اس شما - سیستم عامل مک - به روز باشد، نسخهٔ سافاری شما نیز باید به روز باشد، به این دلیل که سافاری نیز بخشی از سیستم عامل است و همراه با آن به روز رسانی می‌شود.

با این حال، برای داشتن آخرین نسخهٔ سافاری، نیازی به استفاده از آخرین نسخهٔ مک. او. اس نیست. اپل سافاری 11 را با نسخه‌های High Sierra، Sierra و El Capitan سیستم عامل مک همراه می‌کند. اگر می‌خواهید نسخهٔ مک. او. اس خود را به روز رسانی کنید، این مقاله را مطالعه کنید: آموزش جامع نصب macOS Catalina بر روی مک

اکنون که جدیدترین نسخهٔ سافاری را دریافت کرده‌اید، می‌توانید از برخی از ویژگی‌های جدیدی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت لذت ببرید.


اصول اولیه سافاری

اگر یک تازه‌کار هستید، ممکن است بخواهید با این نکات آشنا شوید.

ما کار خود را با اصول اولیه، مانند روش ورود به سافاری، روش جستجو و سایر توصیه‌های سودمند آغاز خواهیم کرد. اگر در کار با سافاری یک مبتدی نیستید، می‌توانید از این قسمت صرف نظر کنید، نکات زیادی در ادامه وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد.

شما می‌توانید سافاری را در Dock پایین صفحه نمایش مک خود پیدا کنید. آیکون آن مانند یک قطب‌نما به نظر می‌رسد.

آموزش جامع روش استفاده از مرورگر سافاری در مک

روش استفاده از مرورگر سافاری

نوار بزرگ در بالای پنجرهٔ سافاری جایی است که می‌توانید یک URL وب سایت یا یک عبارت جستجو را وارد کنید تا مستقیماً شما را به یک وب سایت یا لیستی از صفحات منطبق با درخواست شما ببرد.

سافاری به صورت خودکار در گوگل جستجو می‌کند (اما شما می‌توانید آن را تغییر دهید، بنا بر این به صورت پیش‌فرض به یک موتور جستجوی دیگر تغییر می‌کند).

به ندرت لازم است که یک URL کامل را برای یک وب سایت وارد کنید. اگر قبلاً از یک سایت بازدید کرده باشید، کافی است چند حرف از نام آن سایت را تایپ کنید و بقیهٔ URL به صورت خودکار تکمیل می‌شود.

به عنوان مثال، تایپ می‌کنید Face و بقیهٔ URL به صورت خودکار تکمیل می‌شود و وقتی Enter را فشار دهید، مستقیماً به Facebook منتقل می‌شوید.

چگونه یافتن سایت‌های مورد علاقهٔ خود را در سافاری آسان کنیم

روش‌های زیادی وجود دارد که دسترسی به وب سایت‌هایی که مرتباً بازدید می‌کنید را آسان می‌کند.

وقتی یک برگهٔ جدید باز می‌کنید (برای جزئیات بیشتر در مورد چگونگی انجام این کار به ادامهٔ مطلب مراجعه کنید) نمای Favourites (مورد علاقه‌ها)، شامل Frequently Visited Sites (سایت‌های مکرراً بازدید شده) ی خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که نمای Top Sites (سایت‌های برتر) را مشاهده کنید، یا می‌توانید یک Homepage (صفحه اصلی) تنظیم کنید، یا Same Page (همان صفحه) نمایش داده شود. اینها همه گزینه‌هایی است که می‌توانید در مسیر Safari > Preferences > General به آنها دسترسی پیدا کنید. کافیست بر روی منوی کنار New tabs open with (باز شدن برگهٔ جدید همراه با…) کلیک کنید.

آموزش جامع روش استفاده از مرورگر سافاری در مک

اگر نمای Top Sites (سایت‌های برتر) را انتخاب کنید، می‌توانید آن را تنظیم کنید که تا 6 یا 12 یا 24 سایت نشان داده شود. برای افزودن و حذف Top Sites (سایت‌های برتر)، نشانگر ماوس را بر روی پیش‌نمایش حرکت دهید تا زمانی که یک آیکون X و یک آیکون پین (سنجاق) را مشاهده کنید. سایت‌هایی را که می‌خواهید نگه دارید پین کنید و بر روی مواردی که نمی‌خواهید دوباره ظاهر شوند X را کلیک کنید. سایت‌هایی که در Top Sites ظاهر می‌شوند، سایت‌هایی هستند که شما آنها را بیشتر مشاهده می‌کنید.

شما می‌توانید یکی از این نماها را برای هر بار باز کردن یک پنجرهٔ جدید سافاری انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: روش افزودن تصویر پس‌زمینه دلخواه به صفحه شروع سافاری

روش پین کردن یک سایت در مرورگر سافاری

همچنین در سافاری می‌توانید سایت‌های مورد علاقهٔ خود را به نوار منو پین (Pin) کنید - یک روش ساده برای افزودن میانبر به فیسبوک، یوتیوب یا هر سایتی که مرتباً بازدید می‌کنید.

وقتی یک سایت را پین می‌کنید، یک آیکون کوچک به نمایندگی از آن سایت در سمت چپ برگه‌های خود مشاهده خواهید کرد.

برای پین کردن یک صفحه وب خاص، بر روی برگه‌ای که آن صفحهٔ وب در آن باز است راست کلیک یا کنترل کلیک کرده و Pin Tab را انتخاب کنید. پس از انجام این کار، منبعد می‌توانید به آسانی به آن سایت بروید.

آموزش جامع روش استفاده از مرورگر سافاری در مک

استفاده از برگه‌ها در مرورگر سافاری

شما می‌توانید چندین برگه را در یک پنجرهٔ سافاری باز کنید. این به این معنی است که به جای این که برای هر وب سایت یک پنجرهٔ سافاری جداگانه باز کنید، می‌توانید فقط یک پنجرهٔ سافاری داشته باشید و از طریق آن به چندین صفحه وب سایت دسترسی داشته باشید.

برای باز کردن یک برگهٔ جدید، کلیدهای میانبر Command + T را فشار دهید.

به دو روش می‌توانید پیش‌نمایش برگه‌های مختلفی را که باز کرده‌اید را مشاهده کنید:

  • می‌توانید خلاصهٔ کوتاهی از نام صفحه وب را در خود برگه‌ها مشاهده کنید. اگر فقط یک یا دو برگهٔ باز داشته باشید، این ممکن است کافی باشد، اما اگر بیش از هشت برگه داشته باشید، احتمالاً خلاصهٔ نام برگه‌ها بسیار کوتاه خواهد بود و مفید نیست.
  • یا می‌توانید بر روی آیکونی که شبیه به دو کادر در سمت راست کادر جستجو / URL است کلیک کنید. این یک تصویر بندانگشتی از تمام صفحات وب باز شده را نشان می‌دهد.

شما با بردن نشانگر ماوس به بالای یک برگه و کلیک کردن بر روی X که در گوشهٔ آن برگه نمایان می‌شود، می‌توانید یک برگه را ببیندید.

بستن همهٔ برگه‌ها به جز یک مورد نیز امکانپذیر است. کافیست وقتی بر روی X یک برگه کلیک می‌کنید، کلید Option/Alt را نگه دارید تا از شر تمام برگه‌های باز دیگر به جز صفحهٔ موجود در آن برگه، خلاص شوید.

چگونه تشخیص دهیم که کدام برگه‌های سافاری صدا پخش می‌کنند

همه نمی‌خواهند که در سکوت وبگردی کنند. محتوای صوتی و تصویری بسیار مناسبی در وب وجود دارد و بدون شک بسیاری از کاربران نمی‌خواهند که آن را از دست بدهند.

مشکل زمانی به وجود می‌آید که چندین صفحه وب باز دارید و بیش از یکی از آنها صدا پخش می‌کند.

خوشبختانه ترفند دیگری برای رفع این مشکل در سافاری وجود دارد.

شما توسط نماد بلندگو که در سمت راست انتهای برگهٔ سافاری مرتبط با آن صفحه وب ظاهر می‌شود، می‌توانید مشخص کنید که کدام یک از برگه‌های باز شما صدا پخش می‌کند.

می‌توان حتی بدون باز کردن برگه، تنها با یک کلیک کردن بر روی نماد بلندگو، صدا را قطع کرد.

آموزش جامع روش استفاده از مرورگر سافاری در مک

و اگر بیش از یک صفحهٔ وب سافاری در حال پخش صدا است، می‌توانید همهٔ آنها را به صورت هم‌زمان بی‌صدا کنید. کافیست بر روی نماد بلندگو در نوار URL کلیک کرده و Mute all Tabs (بی‌صدا کردن تمام برگه‌ها) را انتخاب کنید.

متناوباً، می‌توانید با نگه داشتن Option/Alt و کلیک کردن بر روی نماد بلندگو در برگه‌ای که می‌خواهید به آن گوش دهید، صدا را در تمام برگه‌های دیگر قطع کنید.

آموزش جامع روش استفاده از مرورگر سافاری در مک

روش باز کردن تمام پنجره‌های آخرین جلسه

در اینجا یک ترفند مفید دیگر وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی تمام برگه‌هایی را که آخرین بار در هنگام استفاده از سافاری باز کرده بوده‌اید را دوباره باز کنید.

شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی History و سپس Reopen All Windows from Last Session (باز کردن تمام پنجره‌های آخرین جلسه)، سریعاً تمام پنجره‌هایی را که اخیراً مشاهده می‌کرده‌اید را بازیابی کنید.

روش نشان دادن URL کامل در مرورگر سافاری

یک ترفند مفید دیگر در سافاری. از Yosemite به بعد سافاری نمایش کامل URL را متوقف کرد - یک ویژگی طراحی شده برای جلوگیری از جذب شدن کاربران توسط کلاهبرداران فیشینگ که در آن URL پنهان است. به عبارت دیگر، اگر به صفحه وب https://softmac.ir/this/page/that/page مراجعه کنید، تمام آنچه که در نوار آدرس مشاهده خواهید کرد softmac. ir است.

اگر این آن چیزی که شما می‌خواهید نیست، شاید بخواهید URL کامل مقاله‌ای که مطالعه می‌کنید را مشاهده کنید، می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید تا تمام URL نشان داده شود.

کادر گفتگوی Preferences (تنظیمات برگزیده) ی سافاری را باز کنید (Cmd+,)، سپس بر روی آیکون Advanced (پیشرفته) کلیک کرده و در کنار Show Full Website Address (نمایش کامل آدرس وب سایت) یک علامت قرار دهید.


روش تغییر حالت مشاهدهٔ وب سایت‌ها در سافاری

یکی از ویژگی‌های مورد علاقهٔ ما در سافاری، کنترل اضافی است که بر روی وب داریم. به عنوان مثال می‌توانید تنظیمات وب سایت‌های خاصی را تغییر دهید تا برای شما مناسب‌تر باشند.

روش تغییر اندازهٔ فونت در یک وب سایت

شما می‌توانید تنظیمات خود را به گونه‌ای تغییر دهید تا هنگام بازدید از یک سایت خاص، تصاویر و متن سایت بزرگ‌تر نمایش داده شوند - اگر از دیدن این که متن یک وب سایت مورد علاقهٔ شما بسیار کوچک است، ناامید هستید.

در اینجا روش بزرگ‌تر (یا کوچک‌تر) کردن اندازهٔ فونت متن در یک وب سایت خاص ذکر شده است تا در صورت مراجعهٔ مجدد به آن به همان اندازهٔ انتخابی نمایش داده شود:

1. به مسیر Safari > Preferences بروید.

2. بر روی برگهٔ Websites (وب سایت‌ها) کلیک کنید.

3. بر روی Page Zoom (زوم صفحه) کلیک کنید.

4. سایتی که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید را پیدا کنید (هر سایتی را که باز کرده‌اید یا اخیراً بازدید کرده‌اید در اینجا لیست می‌شود).

5. بسته به میزان بزرگ یا کوچک بودن متن و تصاویر، یک عدد بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از 100٪ را انتخاب کنید.

می‌توانید این کار را بر اساس هر وب سایت انجام دهید، یا اگر مرتباً متوجه می‌شوید که متن موجود در وب سایت‌ها برای شما بسیار کوچک است، می‌توانید به صورت پیش‌فرض با توجه به درصدی که برای شما مناسب است به هر کجای وب بروید. توجه داشته باشید که تمام وب سایت‌ها به یک شکل ایجاد نشده‌اند، بنا بر این متن برخی از آنها به طور طبیعی بزرگ‌تر از بقیه است.

آموزش جامع روش استفاده از مرورگر سافاری در مک

برای انتخاب درصد زوم برای تمام وب سایت‌ها، بر روی کادر کشویی در کنار When visiting other websites (هنگام بازدید از سایر وب سایت‌ها) کلیک کنید.

یکی دیگر از مزایای دسترسی به این کنترل‌ها که به شما این امکان را می‌دهند تا روش مشاهدهٔ وب را تغییر دهید این است که این امکان را نیز به شما می‌دهند تا دیگر از دیده شدن تبلیغات و پخش خودکار ویدیوها نیز جلوگیری کنید. ما در ادامه نگاهی به آن خواهیم انداخت.

همچنین بخوانید: روش تغییر اندازه متن سافاری در آیفون

 

روش متوقف کردن تبلیغات و پخش خودکار ویدیوها در سافاری

یکی دیگر از ویژگی‌های فریبندهٔ مرورگر سافاری روشی است که در آن می‌توانید تنظیماتی را انتخاب کنید تا دیگر هرگز شاهد تبلیغات یا پخش خودکار ویدیوها نباشید. در ادامه روش انجام این کار را بررسی خواهیم کرد.

روش متوقف کردن پخش خودکار صدا و ویدیو در سافاری

شاید شما از این که هر بار که به یک وب سایت مراجعه می‌کنید از پخش خودکار ویدیو در سایت ناراحت شده باشید.

با سافاری 11 می‌توانید پخش خودکار ویدیو را غیرفعال کنید، بنا بر این در هنگام مرور وب دیگر هرگز مجبور به شنیدن صداهای ناخواسته نخواهید بود. در اینجا آنچه باید انجام شود ذکر شده است:

1. وب سایت متخلف را باز کنید.

2. بر روی Safari > Settings for This Website کلیک کنید (یا بر روی کادر URL کلیک راست کرده و Settings for This Website (تنظیمات برای این وب سایت) را انتخاب کنید).

3. یک پنجرهٔ بازشو همراه با گزینهٔ Auto-Play (پخش خودکار) را مشاهده خواهید کرد، بر روی کلمات کنار آن کلیک کنید تا سه گزینه را مشاهده کنید:

  • Allow All Auto-Play (تمام پخش‌های خودکار مجاز هستند)
  • Stop Media with Sound (متوقف کردن رسانه همراه با صدا)
  • Never Auto-Play (پخش خودکار هرگز انجام نشود)

Stop Media with Sounds (متوقف کردن رسانه همراه با صدا) گزینهٔ پیش‌فرض است و در صورت روشن بودن صدا، ضرورتاً شروع به کار هر ویدیویی را متوقف می‌کند. اگر به این صورت تنظیم شود که ویدیو بی‌صدا پخش شود، همچنان اجرا می‌شود اما شما دیگر صدای آن را نمی‌شنوید، مگر این که تصمیم دیگری بگیرید.

اگر ترجیح می‌دهید که دیگر هیچ ویدیویی به صورت خودکار پخش نشود، می‌توانید Never Auto-Play را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر تنظیمات را از این طریق انجام دهید، این فقط برای ویدیوهای پخش خودکار در همان وب سایت اعمال می‌شود. اگر مایل هستید که دیگر هرگز شاهد پخش خودکار ویدیوها نباشید، این مراحل را دنبال کنید:

1. به مسیر Safari > Preferences رفته و بر روی Websites کلیک کنید.

2. بر روی Auto-Play (پخش خودکار) کلیک کنید تا در سمت راست، وب سایت‌های در حال حاضر باز شده را مشاهده کنید. مانند قبل، می‌توانید موارد زیر را انتخاب کنید:

  • Allow All Auto-Play (تمام پخش‌های خودکار مجاز هستند)
  • Stop Media with Sound (متوقف کردن رسانه همراه با صدا)
  • Never Auto-Play (پخش خودکار هرگز انجام نشود)

و در پایین گزینه‌ای برای انتخاب تنظیمات مشابه در When visiting other websites (هنگام بازدید از وب سایت‌های دیگر) وجود دارد.

روش متوقف کردن نمایش تبلیغات وب سایت‌ها در سافاری

در حالی که تبلیغات بخشی از درآمد ما را تأمین می‌کنند، گاهی متوجه می‌شویم که برخی از تبلیغات می‌توانند لذت وبگردی را کاهش دهند. معمولاً اینها تبلیغاتی هستند که از نظر کدنویسی مشکل دارند و رفتار مطلوبی ندارند، یا حتی بدتر از آن، تبلیغات هرزنامه‌ای هستند که به شبکه‌های تبلیغاتی نفوذ کرده‌اند. ما هم صادقانه مثل شما ناراحت هستیم!

یکی از تغییرات بزرگی که اپل در سافاری 11 اعمال کرد، توانایی مدیریت واقعی تبلیغاتی است که مشاهده می‌کنید - این بخشی از تلاش اپل برای بهتر عمل کردن وب بود. به طور مؤثر، اگر اپل بتواند تبلیغاتی را که رفتاری مطابق آنچه که در نظر گرفته شده است ندارد و باعث تداخل در زمان بارگذاری صفحه و موارد مشابه می‌شود را حذف کند، سافاری سریع‌تر عمل خواهد کرد. این به این معنی است که کاربر اوقات بهتری را برای گشت و گذار در وب خواهد گذراند.

به چند روش می‌توانید از این ویژگی‌های ضد تبلیغات در سافاری 11 استفاده کنید.

یکی از راه‌ها، انتخاب گشت و گذار در وب - یا صفحات خاص - در حالت Reader (خواننده) است.

آموزش جامع روش استفاده از مرورگر سافاری در مک

حالت Reader روشی برای مشاهدهٔ صفحات وب است که اپل در سال 2010 در سافاری 5 معرفی کرد. حالت Reader فقط متن و تصاویر یک صفحهٔ وب را بدون هیچگونه تزئینات دیگری نمایش می‌دهد. ما فکر می‌کنیم کمی شبیه خواندن یک سند Word یا PDF است. این ویژگی در طول سال‌ها تغییر چندانی نکرده است، اما در سافاری 11 امکان انتخاب یک سایت که همیشه در حالت Reader مشاهده شود وجود دارد.

ابتدا، روش مشاهدهٔ یک سایت در حالت Reader به شرح زیر است:

1. بر روی پشتهٔ خط‌ها در سمت چپ نوار URL کلیک کنید.

2. با انجام این کار صفحهٔ وب به نمای Reader تغییر می‌کند.

3. برای خاموش کردن نمای Reader بر روی پشتهٔ خط‌ها کلیک کنید.

لازم است که قبل از تغییر در ظاهر شدن سایت به این حالت بررسی کنید، زیرا همهٔ سایت‌ها آن را به خوبی اجرا نمی‌کنند (گاهی اوقات متوجه می‌شوید که یک مقاله به طور ناگهانی متوقف می‌شود زیرا فقط یک صفحه به نمای Reader منتقل شده است). بعضی از سایت‌ها اصلاً نمای Reader ندارند (به عنوان نمونه، سایت اپل).

و در اینجا روش سفارشی‌سازی تنظیمات برای یک سایت وجود دارد تا هر زمان که از آن سایت بازدید می‌کنید صفحات در حالت Reader مشاهده شوند:

1. به مسیر Safari > Preferences بروید.

2. بر روی برگهٔ Websites کلیک کنید.

3. بر روی Reader کلیک کنید.

4. سایتی که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید را پیدا کنید (هر سایتی که باز کرده‌اید یا اخیراً بازدید کرده‌اید در اینجا لیست می‌شود).

5. دکمهٔ کشویی موجود در کنار آن سایت را در وضعیت On (روشن) قرار دهید.

یک راه سریع‌تر برای انجام این کار، راست کلیک یا کنترل کلیک بر روی پشتهٔ خط‌ها در کنار URL و انتخاب Use Reader Automatically (استفاده از Reader به صورت خودکار) است.

یا، تا زمانی که در وب سایتی هستید که می‌خواهید تنظیمات آن را تغییر دهید، می‌توانید بر روی Safari > Settings for this Website کلیک کرده و Use Reader When Available (استفاده از Reader در زمان دسترسی) را انتخاب کنید.


روش گشت و گذار در حالت خصوصی سافاری

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید در سافاری گزینهٔ استفاده از پنجرهٔ مرور خصوصی است. این ویژگی فقط عادت‌های مرور شما را از شخص دیگری که به مک شما دسترسی دارد حفظ نمی‌کند، بلکه به این معنی است که شما در وب هم ناشناس هستید - به عبارت دیگر حتی وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید هم هیچ اطلاعاتی در مورد شما ندارند.

به مسیر Safari > File > New Private Window بروید (یا کلیدهای ترکیبی shift + cmd + n را فشار دهید). می‌توانید خصوصی بودن یک پنجره را تشخیص دهید، زیرا نوار جستجو خاکستری خواهد بود. هر برگهٔ جدیدی که در این پنجره باز کنید نیز خصوصی خواهد بود.

متناوباً، برای باز کردن یک پنجره مرور خصوصی می‌توانید بر روی کلیدهای ترکیبی shift + cmd + n کلیک کنید.

شما می‌توانید متوجه شوید که این یک پنجرهٔ خصوصی است، زیرا قسمت URL خاکستری می‌شود.

هنگام انتخاب Private Browsing (مرور خصوصی)، Option/Alt را پایین نگه دارید تا سریع به این حالت وارد شوید و پنجرهٔ هشدار Do you want to switch on Private Browsing (آیا می‌خواهید مرور خصوصی را روشن کنید؟) را دور بزنید. ما در مقالهٔ دیگری «روش استفاده از مرور وب محرمانه یا خصوصی در مک» را داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

حتی برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، می‌توانید از موتور جستجوی DuckDuckGo که از طرفداران حریم خصوصی است به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض برای جستجو استفاده کنید. به مسیر Safari > Preferences > Search رفته و بر روی Search Engine (موتور جستجو) کلیک کنید. سپس از لیست کشویی Search Engine گزینهٔ Duck Duck Go را انتخاب کنید. شما می‌توانید از بین موتورهای جستجوی Google، Bing، Yahoo یا DuckDuckGo یکی را انتخاب کنید.

روش حذف سابقهٔ مرور در مرورگر سافاری

اگر با استفاده از یک پنجرهٔ مرور خصوصی جستجو نکرده‌اید، می‌توانید سوابق و شواهد مرور خود در اینترنت را حذف کنید.

1. بر روی History (سابقه) کلیک کنید.

2. به پایین بروید و بر روی Clear History (پاک کردن سابقه) کلیک کنید.

3. می‌توانید سابقه را برای امروز، آخرین ساعت، امروز و دیروز، یا تمام سوابق، پاک کنید.

4. هشداری با عنوان Clearing history will remove related cookies and other website data (با پاک کردن سابقه، کوکی‌های مرتبط و سایر داده‌های وب سایت حذف می‌شوند) را مشاهده خواهید کرد. اساساً این به شما هشدار می‌دهد که اگر پیش بروید و سابقه را پاک کنید، ممکن است متوجه شوید که باید به وب سایت‌ها وارد شوید، یا ممکن است اطلاعات سبد خرید شما ناپدید شوند.

5. اگر از این کار راضی هستید، بر روی Clear history (پاک کردن سابقه) کلیک کنید.

ما یک آموزش کامل در مورد «روش پاک کردن حافظه پنهان (کش) و کوکی‌های سافاری در مک» داریم که می‌توانید مطالعه کنید.

روش حذف کوکی‌ها در مرورگر سافاری

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که در سافاری 11 وجود داشت، معرفی محافظت از حریم خصوصی بود، ویژگی‌ای که پس از خرید یک محصول از آمازون، تبلیغات مزاحم آمازون که به شما محصولاتی را پیشنهاد می‌دهد را متوقف می‌کند.

سافاری فعالانه تلاش می‌کند تا تبادل داده‌های ردیابی سایت‌ها را که تبلیغات هدفمند را موجب می‌شوند، مسدود کند. اگر چه کاملاً جلوی آنها را نمی‌گیرد، اما هنگام استفاده از مرورگر باید تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

طبق گفتهٔ اپل، این تلاش برای جلوگیری از تبلیغات نیست، بلکه برای محافظت از حریم خصوصی شما است.

این به این معنی است که اگر بخواهید دیدن تبلیغات هدفمند را متوقف کنید، دیگر نیازی به حذف کوکی‌ها نخواهید داشت (همچنین مشخص شده است که اگر قبلاً به محصولی علاقه نشان داده‌اید، کوکی‌ها بر قیمت کالا تأثیر می‌گذارند، بنا بر این با حذف کوکی‌ها می‌توانید از چنین روش‌هایی جلوگیری کنید).

اگر می‌خواهید در مورد کوکی‌ها در سافاری 11 یک قدم جلوتر بروید، تغییراتی را در Preferences ایجاد کنید.

1. به مسیر Safari > Preferences بروید.

2. در کنار Website tracking (ردیابی وب سایت)، بر روی Ask websites not to track me (از وب سایت‌ها بخواهید که مرا ردیابی نکنند) کلیک کنید.

3. در کنار Cookies and website data (کوکی‌ها و داده‌های وب سایت)، بر روی Block all cookies (مسدود کردن همهٔ کوکی‌ها) کلیک کنید.

اگر از سافاری 11 استفاده نمی‌کنید، همچنان می‌توانید کوکی‌ها را حذف کنید.

1. به مسیر Safari > Preferences بروید.

2. بر روی برگهٔ Privacy (حریم خصوصی) کلیک کنید.

3. بر روی Remove All Website Data (حذف تمام اطلاعات وب سایت…) کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سافاری، شما می‌توانید مقاله‌های دیگر ما عنوان «روش افزودن تصویر پس‌زمینه دلخواه به صفحه شروع سافاری» و «روش دانلود فایل‌ها با استفاده از سافاری در مک» و همچنین «بهترین افزونه‌ها و پلاگین‌های سافاری» را مطالعه کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

تیم کوک
هر زمان که خود را در کنار اکثریت دیدید، زمان مکث و تأمل فرا رسیده است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘