روش دریافت نسخه بتا macOS 10.11 Big Sur

11
تیر 1399
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 13 دقیقه
0 نظر 2353 بازدید

 روش دریافت نسخه بتا macOS 10.11 Big Sur

شما می‌توانید نسخهٔ بعدی macOS Big Sur را امتحان کنید. در اینجا روش دانلود توسعه دهنده و ابزارهای دسترسی عمومی بتا به منظور نصب نسخهٔ بتا بر روی مک شما آورده شده است.

-----

سافت‌مک: اگر نمی‌خواهید منتظر نسخهٔ نهایی macOS Big Sur باشید (که در همین پاییز برای عموم منتشر خواهد شد)، اگر یک توسعه دهندهٔ ثبت شده هستید، یا در مقطعی در ماه ژوئیه در برنامهٔ بتا عمومی ثبت نام کرده‌اید، اکنون می‌توانید نسخهٔ بتا macOS 10.11 را دانلود کنید.

در حال حاضر راهی وجود دارد که حتی اگر یک توسعه دهنده هم نباشید بتوانید Big Sur را بر روی مک خود نصب کنید. هر چند خطراتی مرتبط با این کار وجود دارد.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه همین حالا بتوانید کار با macOS 10.11 Big Sur را تجربه کنید!


آیا نصب مک.او.اس بتا ایمن است؟

یک هشدار قبل از شروع…

به دلیل ماهیت آن، نسخهٔ بتا پتانسیل ناپایدار بودن را دارد. بنا بر این توصیه می‌شود در صورتی که به آن اعتماد دارید آن را بر روی مک خود نصب کنید. اگر مک دیگری دارید که چندان مهم نیست، بهتر است آن را در آنجا نصب کنید. ما اکیداً توصیه می‌کنیم که با نصب آن بر روی مک. او. اس اصلی خود، همه چیز را در معرض خطر قرار ندهید.

اگر مک دیگری ندارید، دو روش وجود دارد که می‌توانید مک. او. اس 10.11 را بر روی مک خود اجرا کنید بدون این که خطر از دست دادن اطلاعات یا از کار افتادن مک خود را داشته باشید.

همچنین بخوانید: آموزش جامع روش ایجاد یک نصب کننده مک. او. اس بوتیبل در یک درایو اکسترنال

 

نسخهٔ بتای Big Sur چه موقعی در دسترس خواهد بود؟

  • بتای توسعه دهنده: از 22 ژوئن 2020
  • بتای عمومی: از جولای 2020

اپل به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند نسخه‌های بتای سیستم عامل را زودتر به دست آورند تا بتوانند مطمئن شوند که نرم‌افزار آنها بر روی سیستم عامل جدید به خوبی کار خواهد کرد - و به این ترتیب می‌توانند از ابزارهای جدید موجود در نسخهٔ بعدی مک. او. اس استفاده کنند و تا زمان آماده شدن نسخهٔ نهایی مک. او. اس، برنامه‌های خود را برای عرضه آماده کنند.

همچنین بخوانید: لیست کامل نسخه‌های Mac OS X و macOS: از اولین تا آخرین مک. او. اس

اولین بتا توسعه دهنده macOS 11 Big Sur پس از نطق اصلی WWDC 2020 (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) در 22 ژوئن 2020 منتشر شد.

ظاهراً این فقط توسعه دهندگان نیستند که زودتر از موعد آن را دریافت می‌کنند. در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال 2015 اپل اعلام کرد که تصمیم دارد نسخهٔ عمومی سیستم عامل جدید مک خود را به عنوان بخشی از یک برنامهٔ جدید بتای آزاد آزمایش کند. این به این معنی است که هر کسی می‌تواند کار با نسخهٔ جدید مک. او. اس را قبل از منتشر شدن تجربه کند.

اپل گفته است که بتا عمومی macOS 10.11 را در ماه ژوئیه در برخی نقاط منتشر خواهد کرد.


چه کسانی می‌توانند به برنامهٔ بتا بپیوندند؟

دو نوع برنامهٔ بتا اپل وجود دارد. یکی برای توسعه دهندگان که نیاز به تست برنامه‌های خود دارند و دیگری برای عموم افرادی که مایل به تست نسخه‌های اولیهٔ نرم‌افزار اپل هستند.

اگر می‌خواهید یک تست کنندهٔ بتا عمومی باشید، می‌توانید برای عضویت در Apple Beta Software Program (برنامهٔ نرم‌افزار بتای اپل) در اینجا ثبت نام کنید.

اگر بعد از بتا هستید زیرا که یک توسعه دهنده هستید، می‌توانید برای عضویت در Apple Developer Program (برنامه توسعه دهنده اپل) از اینجا اقدام به ثبت نام کنید.

روش دریافت نسخه بتا macOS 10.11 Big Sur


روش آماده شدن برای نسخهٔ بتا

اپل در مورد روش آماده‌سازی مک برای نصب، دستورالعمل واضحی در صفحهٔ ثبت نام مک شما ارایه می‌دهد.

اپل در ابتدا به کاربران توصیه می‌کند که قبل از نصب نسخه‌های بتای مک. او. اس، از داده‌ها و فایل‌های خود یک نسخهٔ پشتیبان تهیه کنند. برای این کار می‌توانید «روش تهیه نسخه پشتیبان از مک» و «آموزش استفاده از تایم ماشین برای تهیه نسخه پشتیبان از مک» و همچنین «بهترین نرم‌افزار پشتیبان‌گیری برای مک» را مطالعه کنید.

شما نیاز به نصب آخرین نسخهٔ کامل مک. او. اس و حداقل 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آزاد دارید (ما توصیه می‌کنیم که همیشه 10 درصد فضای ذخیره‌سازی آزاد در مک خود داشته باشید، بنا بر این اگر فقط 8 گیگابایت در دسترس دارید باید انتظار مشکلاتی را داشته باشید!). برای آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی در مک خود مقالهٔ دیگر ما با عنوان «چگونه در مک فضای آزاد ایجاد کنیم» می‌تواند به شما کمک کند.

 

چگونه می‌توان بتای توسعه دهنده macOS Big Sur را دریافت کرد

در اینجا روش دانلود و نصب نسخهٔ بتای مک. او. اس در مک شما ذکر شده است.

اگر هنوز به عنوان یک توسعه دهنده ثبت نام نکرده‌اید، باید در این برنامه ثبت نام کنید.

1. به developer. apple. com بروید.

2. بر روی Discover > macOS > Download کلیک کرده و با حساب کاربری توسعه دهندهٔ خود یا با اپل آیدی خود وارد (Sign In) شوید.

3. برای دانلود new macOS Developer Beta Access Utility در مک خود، بر روی Install Profile کلیک کنید.

4. به پوشهٔ Downloads در مک خود رفته و بر روی new macOS Developer Beta Access Utility کلیک کنید تا باز شود.

5. بر روی macOSDeveloperBetaAccessUtility. pkg دو بار کلیک کنید تا نصب کننده اجرا شود.

6. بلافاصله پس از نصب مک. او. اس بتای جدید، بررسی می‌کند که آیا به روز رسانی‌ای وجود دارد یا خیر. بر روی Update (به روز رسانی) کلیک کنید تا آخرین نسخه دانلود شود.

7. پیام آماده به نصب بودن نرم‌افزار را مشاهده خواهید کرد، بر روی Continue (ادامه) کلیک کنید.

8. با Ts&Cs موافقت کنید (در مورد آنها در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد).

9. بر روی Install (نصب) کلیک کنید.


اگر شما یک توسعه دهنده نیستید، چگونه می‌توانید macOS Big Sur بتا را دریافت کنید

اکنون شما می‌توانید نسخهٔ بتای macOS Big Sur را تجربه کنید، حتی اگر یک توسعه دهندهٔ ثبت نام کردهٔ اپل نباشید. اما از خطرات این کار آگاه باشید.

ما توصیه می‌کنیم که منتظر رسیدن بتا عمومی در ماه ژوئیه باشید. اما اگر می‌خواهید شانس خود را امتحان کنید و ابزار دسترسی به مک. او. اس بتا را از یک سایت شخص ثالث دانلود کنید، این کار امکانپذیر است. هر چند انجام این کار یک عمل پر مخاطره است.

وب سایت‌های مختلفی فایل‌های مورد نیاز برای نصب نسخهٔ بتای توسعه دهنده را برای دانلود کردن ارایه می‌دهند. به عنوان مثال BetaInstaller. com پروفایل‌های مورد نیاز برای دانلود مک. او. اس بتا را ارایه می‌دهد. همچنین ممکن است بتوانید آی. او. اس 14 بتا را هم از یکی این سایت‌ها دریافت کنید. باز هم تکرار می‌کنیم، ما نسبت به این کار هشدار می‌دهیم.

اگر به تذکر دیگری مبنی بر این که چرا دانلود نسخهٔ بتا از این طریق فکر خوبی نیست نیاز دارید، در اینجا چند دلیل برای روشن شدن این موضوع ذکر شده است:

  • اپل این سایت‌ها را پشتیبانی یا کنترل نمی‌کند و می‌تواند تصمیم به اقدام قانونی علیه این سایت‌ها و کاربران آنها بگیرد.
  • ما نمی‌توانیم هیچ تضمینی ارایه دهیم که محتوای یافت شده در این سایت‌ها بی‌ضرر است. دانلود کردن از آنها شما را در معرض خطر قرار خواهد داد.

ما توصیه می‌کنیم که یک آزمایش کنندهٔ رسمی بتا عمومی شوید.

با این حال، اگر در مأموریت بالقوه خطرناک خود دستگیر نشوید، در اینجا کاری که باید برای نصب نسخهٔ بتای مک. او. اس انجام دهید، در صورتی که شما یک توسعه دهنده نباشید، ذکر شده است:

1. وب سایت را در مک خود باز کرده و لینک دانلود پروفایل مک. او. اس بتا را پیدا کنید (در سایت betainstaller. com لینک دانلود را در اینجا پیدا خواهید کرد).

2. پروفایل را دانلود کنید (باید در مک خود اجازهٔ دانلود شدن را تأیید کنید).

3. پوشهٔ Downloads خود را باز کرده و بر روی فایل macosDeveloperBeta16AccessUtility. DMG کلیک کنید.

4. حالا بر روی macosDeveloperBeta16AccessUtility. pkg کلیک کنید.

5. یک ویزارد نشان داده می‌شود که شما را در مراحل نصب نرم‌افزار راهنمایی می‌کند. بر روی Continue (ادامه) کلیک کنید.

6. مجدداً بر روی Continue (ادامه) کلیک کرده و سپس با شرایط توافق نامه مجوز نرم‌افزار Agree (موافقت) کنید.

7. حالا بر روی Install (نصب) کلیک کنید.

8. رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی Install Software (نصب نرم‌افزار) کلیک کنید.

9. پس از اتمام نصب، System Preferences (تنظیمات سیستم) را در مک خود باز کنید. و بر روی Software Update (به روز رسانی نرم‌افزار) کلیک کنید. شروع به بررسی به روز رسانی‌ها می‌کند و در نهایت پیغامی را مشاهده خواهید کرد مبنی بر این که مک. او. اس بتا برای دانلود موجود است. حجم آن 9.56 گیگابایت است.

لطفاً توجه داشته باشید: نرم‌افزار بتا هنوز نهایی نشده است و ممکن است حاوی خطاهایی باشد که منجر به خرابی یا از بین رفتن اطلاعات شما شود. علاوه بر این، ممکن است برنامه‌ها کار خود را متوقف کنند زیرا برای مک. او. اس جدید طراحی نشده‌اند. بنا بر این، شما باید همیشه قبل از نصب هرگونه نرم‌افزار بتا، یک نسخهٔ پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید.


روش دریافت بتا عمومی macOS Big Sur

برای نصب بتا عمومی macOS Big Sur (وقتی که در ماه ژوئیه در دسترس بود)، مراحل زیر را دنبال کنید:

اگر قبلاً Mojave Public Beta یا Catalina Public Beta را اجرا می‌کرده‌اید، مک. او. اس بتای جدید را به عنوان یک به روز رسانی از طریق Software Update (به روز رسانی نرم‌افزار) پیدا خواهید کرد. فقط کافیست بر روی Upgrade Now کلیک کنید. ممکن است لازم باشد که قبل از انجام این کار، آخرین نسخهٔ بتای فعلی خود را به روز رسانی کنید.

1. قبل از نصب نسخهٔ بتا، اطمینان حاصل کنید که از مک خود یک نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده باشید. اگر تصمیم به متوقف کردن استفاده از بتا را داشته باشید، باید به این نسخهٔ پشتیبان مراجعه کنید.

2. به وب سایت بتای اپل بروید.

3. بر روی Sign In (ورود به سیستم) کلیک کرده و اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد کنید (یا اگر عضو نشده‌اید ثبت نام کنید. در این صورت به بخش بالایی مراجعه کنید).

4. بر روی Enrol Your Devices (ثبت کردن دستگاه‌های شما) کلیک کنید.

5. بر روی برگهٔ macOS کلیک کنید.

6. همان طور که در بالا توصیه کردیم، حتماً از مک خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده باشید. در این صورت حالا بر روی Download the macOS Public Beta Access Utility کلیک کنید.

روش دریافت نسخه بتا macOS 10.11 Big Sur

7. نصب کننده باید به صورت خودکار باز شود، اما اگر اینگونه نبود، فایل دانلود شده در پوشهٔ Download را باز کنید، نام آن macOSPublicBetaAccessUtility. dmg است. بر روی فایل dmg دو بار کلیک کنید.

8. مراحل نصب از جمله ورود به Feedback Assistant (دستیار بازخورد) را طی کنید.

9. پس از دانلود برنامهٔ Beta Access Utility می‌توانید نسخهٔ بتا را از طریق Software Update (به روز رسانی نرم‌افزار) دانلود کنید (که می‌توانید با کلیک کردن بر روی آرم اپل به آن دسترسی پیدا کنید).

10. بسته به این که آیا شما از Catalina، Mojave، High Sierra یا نسخهٔ دیگری از مک. او. اس استفاده می‌کنید، شما یا Software Update را مشاهده خواهید کرد که باعث می‌شود بتوانید Public Beta را دانلود کنید، یا Mac App Store در صفحهٔ macOS Beta Page باز خواهد شد. بر روی Download کلیک کنید تا نسخهٔ بتا عمومی دانلود شود. در حالی که مشغول دانلود شدن است، شما می‌توانید به استفاده از مک خود ادامه دهید (این کار برای ما نیم ساعت طول کشید).

11. پس از دانلود شدن نسخهٔ بتا، دعوتی برای نصب آن را مشاهده خواهید کرد. هنگامی که بر روی Install (نصب) کلیک کنید، مک خاموش خواهد شد. بنا بر این کارهایی که در حال انجام دادن آنها هستید را تمام کنید، زیرا نیم ساعت زمان می‌برد تا مک کار خود را به اتمام برساند.

12. در نهایت مک شما ری‌استارت می‌شود.

13. بر روی Continue (ادامه) کلیک کنید.

14. با اپل آیدی و رمز عبور خود وارد سیستم شوید.


روش به روز رسانی نسخه‌های بتای مک.او.اس

زمانی که به روز رسانی بعدی بتا در دسترس باشد، یک اعلان دریافت خواهید کرد.

به روز رسانی‌ها از طریق System Preferences > Software Update در دسترس خواهند بود.

روش ارسال بازخورد به اپل

اگر با یک خطا یا یک باگ مواجه شدید، باید از برنامهٔ Feedback Assistant (دستیار بازخورد) برای ارایهٔ بازخورد به اپل استفاده کنید. برنامه را اجرا کرده و مراحل مقتضی را دنبال کنید، حوزهٔ مورد نظر و سپس هر حوزهٔ فرعی دیگر را برای ارایهٔ بازخورد انتخاب کنید. سپس قبل از ارایهٔ توضیحی دقیق، از جمله مراحل ایجاد مشکل، مسئلهٔ خود را در یک جملهٔ واحد توصیف کنید. همچنین می‌توانید فایل‌هایی را نیز ضمیمه کنید.

همچنین برای جمع‌آوری اطلاعات تشخیصی از مک، باید اجازهٔ این کار را به Feedback Assistant بدهید.

معمولاً مشخص نیست که آیا مورد پیش آمده یک باگ است یا این که استفاده از آن به آن آسانی که امیدوار بوده‌اید نیست. در هر صورت، اگر بازخورد شما این باشد که به نظر می‌رسد چیزی به شکلی غیرمنطقی کار می‌کند، اپل می‌خواهد آن را بداند.

اگر با یک برنامهٔ شخص ثالث مشکل دارید، می‌توانید با تهیهٔ گزارش از طریق رده شخص ثالث Application Compatibility در Feedback Assistant به اپل اطلاع دهید. با این حال ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بازخورد خود را به توسعه دهندهٔ برنامه نیز ارایه دهید که بدون شک سپاسگزار شما خواهند بود.

بتا عمومی در مقایسه با بتا توسعه دهنده - تفاوت در چیست؟

بتا عمومی با بتای منتشر شده برای توسعه دهنده یکسان نیست. این احتمال وجود دارد که توسعه دهندگان به روز رسانی‌های مکررتری، از جمله ویژگی‌های جدیدی که در بتا عمومی نیست را دریافت کنند.

آیا می‌توانم از نسخهٔ مک.او.اس بتا به نسخهٔ نهایی به روز رسانی کنم؟

کاربران بتا قادر به نصب نسخهٔ نهایی سیستم عامل در روز انتشار، بدون نیاز به اصلاح مجدد یا نصب مجدد هستند.

آیا می‌توانم در مورد نسخهٔ بتا در ملاء عام صحبت کنم؟

طبق اظهار اپل و توافقنامهٔ مجوز، همهٔ آزمایش کنندگان بتا باید موافقت کنند که بتا «اطلاعات محرمانهٔ اپل» است. با قبول این شرایط، شما موافقت می‌کنید که در مورد استفادهٔ خود از نرم‌افزار با هر کسی که در Beta Software Program (برنامهٔ نرم‌افزار بتا) نیست، صحبت نکنید. این به این معنی است که شما نمی‌توانید اطلاعاتی دربارهٔ نرم‌افزار بتا عمومی در وبلاگ پست کنید، یا از آن اسکرین‌شات بگیرید، یا توییت کنید.

با این حال، شما می‌توانید دربارهٔ اطلاعاتی که اپل به صورت علنی افشا کرده است بحث کنید. این شرکت می‌گوید که این اطلاعات دیگر محرمانه تلقی نمی‌شوند.


چگونه از مک.او.اس بتا به نسخهٔ قبلی برگردیم

شما همیشه می‌توانید به نسخهٔ قبلی مک. او. اس برگردید. هر چند بسته به روش تهیهٔ نسخهٔ پشتیبان، لزوماً یک روند بدون دردسر نیست.

با اطمینان از این که از داده‌های درایو خود نسخهٔ پشتیبان تهیه کرده‌اید شروع کنید. سپس درایو را پاک کرده و آخرین نسخهٔ عمومی مک. او. اس را نصب کنید. زمانی که برای اولین بار مک خود را راه‌اندازی کردید، می‌توانید از Migration Assistant (دستیار مهاجرت) برای وارد کردن داده‌های خود از نسخهٔ پشتیبان استفاده کنید.

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘