روش باز کردن یک درایو اکسترنال که در مک نمایش داده نمی‌شود

17
دی 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 6 دقیقه
0 نظر 12258 بازدید

روش باز کردن یک درایو اکسترنال که در مک نمایش داده نمی‌شودروش باز کردن یک درایو اکسترنال که در مک نمایش داده نمی‌شود 

آیا هارد دیسک اکسترنال شما در مک شناخته نشده است؟ در این مقاله روش دسترسی پیدا کردن به محتویات آن آمده است.

-----

سافت‌مک: به صورت معمول، وقتی شما یک هارد اکسترنال را به پورت یو. اس. بی مک خود وصل می‌کنید، می‌توانید آن را بر روی دسکتاپ مشاهده کنید. همچنین می‌توانید آن را در در ستون سمت چپ Finder و در زیر مجموعهٔ Devices مشاهده کنید. اگر در آنجا نباشد، احتمال دارد که خراب شده باشد، معیوب شده باشد، یا به درستی فرمت نشده باشد. ما چگونگی پیدا کردن نقص کابل یا نقص درگاه USB/FireWire و چگونگی حل مشکل و دسترسی به داده‌های موجود در درایو را به شما نشان خواهیم داد.

در این مقاله فرض می‌کنیم که شما یک درایو اکسترنال دارید که از طریق درگاه USB یا Firewire به مک شما متصل می‌شود.

 

روش رفع اشکال یک درایو که در مک نمایش داده نمی‌شود

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است هارد دیسک، فلش مموری یا SSD نشان داده نشوند. ممکن است به روش نادرستی فرمت شده باشد، ممکن است خراب شده باشد، ممکن است کابل معیوب (یا نامناسبی) داشته باشد، یا ممکن است علت دیگری داشته باشد. امیدوارم با دنبال کردن مراحل زیر، بتوانید علت را شناسایی کرده و مشکل را برطرف کنید.

1. مطمئن شوید که مک شما تنظیم شده است که درایوهای متصل شده را بر روی دسکتاپ نشان دهد. به مسیر Finder > Preferences > General رفته و مطمئن شوید که یک تیک در کنار External Drives (درایوهای اکسترنال) وجود دارد.

روش باز کردن یک درایو اکسترنال که در مک نمایش داده نمی‌شود

2. بررسی کنید که درایو به درستی وصل شده باشد. شاید نیازی به گفتن نداشته باشد اما یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت در متصل شدن درایوها، نرسیدن برق کافی به آنها است. اگر درایو از طریق یک کابل USB تغذیه می‌شود، باید بررسی کنید که برق کافی به درایو می‌رسد. مکینتاش‌های قدیمی ممکن است به یک کابل برق USB نیاز داشته باشند، کابلی که به دو کانکتور USB تقسیم شده باشد و باید به مک شما متصل شوند تا برق کافی را به درایو منتقل کنند. به همین ترتیب، مطمئن شوید که درایو از یک منبع تغذیهٔ جداگانه استفاده نمی‌کند.

روش باز کردن یک درایو اکسترنال که در مک نمایش داده نمی‌شود

3. در مورد موضوع کابل‌های USB مطمئن شوید که کابل دارای نقص نباشد. سعی کنید از یک کابل USB دیگر و متفاوت از کابل همراه درایو اکسترنال استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر. به همین ترتیب بررسی کنید که درگاه USB یا هاب مورد استفاده باعث بروز این مشکل نیستند.

4. همچنین بررسی کنید که درگاه USB موجود در مک شما مشکلی نداشته باشد. سعی کنید از درگاه USB دیگری استفاده کنید. یا اگر فقط یک درگاه USB دارید، دستگاه دیگری را به آن وصل کنید و ببینید که آیا درست کار می‌کند یا خیر.

5. مک دیگری را امتحان کنید و ببینید که آیا می‌توانید در آن مک به درایو دسترسی داشته باشید یا خیر.

6. با یک PC امتحان کنید. ممکن است این درایو برای استفاده در یک PC فرمت شده باشد و توسط مک شما قابل خواندن نباشد.

روش باز کردن یک درایو اکسترنال که در مک نمایش داده نمی‌شود

7. برنامهٔ Disk Utility اپل را باز کنید تا ببینید که آیا مک می‌تواند درایو را در آنجا ببیند یا خیر. می‌توانید برنامهٔ Disk Utility را با باز کردن Spotlight (cmd+space-bar) و تایپ کردن Disk Utility پیدا کنید. برای باز شدن برنامه کلید Enter را فشار دهید. به لیست موجود در سمت چپ نگاه کنید تا ببینید که آیا هارد دیسک در آنجا ظاهر شده است یا خیر.

8. اگر می‌توانید هارد دیسک را در Disk Utility ببینید، زیر آن را برای یک volume بررسی کنید. در صورت وجود داشتن یک volume بر روی آن کلیک کرده و Mount را انتخاب کنید. اگر مک شما پیش از این درایو را Mount کرده باشد، به جای آن گزینهٔ Unmount نمایش داده می‌شود.

9. اگر هیچ volumeی وجود نداشته باشد، مک شما قادر به دسترسی به درایو نیست و گزینهٔ Mount به رنگ خاکستری و غیرفعال خواهد بود.

10. تنها گزینه‌های موجود First Air، Erase و Restore هستند. First Air دیسک شما را برای خطاها بررسی می‌کند و در صورت لزوم دیسک را تعمیر می‌کند. Restore به شما این امکان را می‌دهد تا محتویات درایو را پاک کرده و آن را با داده‌های دیگری جایگزین کنید. و Erase تمام داده‌های ذخیره شده در درایو را حذف می‌کند. این مورد قابل بازگشت نیست. در صورت نیاز به داده‌های موجود در درایو، Erase یا Restore را انتخاب نکنید! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Disk Utility می‌توانید مقالهٔ جامع ما با عنوان آموزش استفاده از Disk Utility در مک را مطالعه کنید.

11. شما می‌توانید اجرای First Aid (کمک‌های اولیه) را امتحان کنید. بر روی زبانهٔ First Aid کلیک کرده و Run را انتخاب کنید. اگر پس از اجرای First Aid مک خطایی را پیدا کند، می‌توانید آن را برطرف کنید و ممکن است گزینهٔ Repair Disk (تعمیر دیسک) را مشاهده کنید.

روش باز کردن یک درایو اکسترنال که در مک نمایش داده نمی‌شود

12. اگر مک شما قادر به تعمیر دیسک نیست، یا احتمال دارد که درایو با استفاده از یک سیستم فایلی فرمت شده باشد که مک قادر به خواندن آن نیست، یا درایو واقعاً آسیب دیده و خراب شده باشد، اگر مورد اخیر است، ما پیشنهاد می‌کنیم مقالهٔ دیگر ما با عنوان روش بازیابی داده‌ها از مک یا درایو اکسترنال آسیب دیده را مطالعه کنید.

13. کمی پس‌زمینه در مورد فرمت‌های فایل: PCهای ویندوزی از فرمت فایل NTFS استفاده می‌کنند، در حالی که کامپیوترهای مک قبل از Sierra از فرمت فایل HFS+ استفاده می‌کردند. فقط برای پیچیده‌تر کردن امور، اپل سیستم فایل جدیدی به نام Apple File System = APFS را در High Sierra معرفی کرد. در عین حال، فرمت‌بندی یک درایو به صورتی که هم توسط کامپیوترهای ویندوزی و هم مک خوانده شود امکانپذیر است. برای اطمینان از این که درایو شما هم توسط مکینتاش و هم توسط PCها قابل خواندن باشد، باید آن را با استفاده از فرمت exFAT یا FAT32 قدیمی‌تر فرمت‌بندی کنید. کاملاً امکانپذیر است که هارد دیسک شما با استفاده از یک سیستم فایل متفاوت (یعنی در یک PC) فرمت شده باشد. در این حالت اگر به داده‌های موجود در درایو دسترسی داشته باشید، باید درایو خود را به یک PC ویندوزی متصل کنید تا آن را تشخیص دهد و داده‌ها را قبل از رفتن به مرحلهٔ بعدی کپی کنید.

روش باز کردن یک درایو اکسترنال که در مک نمایش داده نمی‌شود

14. اگر به داده‌های موجود بر روی هارد دیسک نیازی ندارید، بر روی Erase کلیک کنید تا مک شما هارد دیسک را مجدداً فرمت کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد چگونگی فرمت کردن یک درایو، مقالهٔ دیگر ما با عنوان روش فرمت کردن یک درایو در مک را مطالعه کنید.

همیشه بعد از استفاده از درایو اکسترنال آن را unmount کرده و به روش صحیح درایو را جدا کنید تا مطمئن شوید که درایو اکسترنال شما در آینده آسیب نمی‌بیند. این طور نباشد که فقط کابل USB را جدا کنید. برای unmount کردن درایو خود می‌توانید بر روی آیکون موجود در دسکتاپ یا در Finder کلیک راست کرده و Eject را انتخاب کنید. ظاهراً بیشتر مشکلات درایو در هنگام جدا کردن درایو بدون Eject کردن آن ایجاد می‌شود.

اگر دیگر امیدی به هارد دیسک شما نیست، می‌توانید مقالهٔ جامع ما در مورد بهترین هارد دیسک‌های مک 2019 را مطالعه کنید که بهترین گزینه‌های هارد دیسک‌های موجود را در آن معرفی کرده‌ایم.
 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
من همانند خیلی از کارهای موثری که انجام داده ایم به موارد بسیاری که انجام نداده ایم افتخار می کنم. ابداع کردن شامل گفتن نه به هزاران مسئله ی گوناگون است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘