مک‌بوک پرو 16 اینچی عرضه شد: بررسی کامل

23
آبان 1398
زمان تقریبی مطالعه این مطلب حدود 11 دقیقه
0 نظر 1424 بازدید

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی 

از سال 2006 تا کنون، این اولین بار است که اپل مک‌بوک پرو را در سایز جدید ارایه می‌کند. ما 16 ساعت صرف بررسی مک‌بوک پروی جدید مجدداً طراحی شده کردیم - که به شیوه‌ای دور از انتظار تحت تأثیر قرار گرفتیم. بررسی ما را در این مقاله مطالعه کنید.

-----

آیا باید مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل را بخرم؟

سافت‌مک: مک‌بوک پرو 16 اینچی بی‌نظیر است، و بهترین لپتاپ مک تا به امروز است. بر اساس 16 ساعت آزمایش، باید بگویم که اگر مدل 15 اینچی 2018 یا 2019 را خریداری کرده‌اید، هنوز هم دلایل زیادی برای ارتقاء وجود دارد - اما اگر هنوز نتوانسته‌اید برای خرید تصمیم بگیرید، در این لحظه، خرید مک‌بوک پروی جدید می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری باشد. اما برای رسیدن به یک جواب قطعی، منتظر بررسی کامل ما با بنچمارک‌های به انجام رسیده از جمله تست باتری باشید.

: : قیمت هنگام بررسی | قیمت پایه: 2.399 دلار | مدل بررسی شده: 2.799 پوند

 

بررسی کامل مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل

از زمان عرضهٔ آن در سال 2006، مک‌بوک پرو 15 اینچی مترادف با خلاقیت است. در حالی که سایر لپتاپ‌ها عملکردهای بالاتری را ارایه داده‌اند، یا صفحه نمایش‌های بهتری دارند، مک‌بوک پرو در مجموع کاملاً قابل اعتماد برای بسیاری از طراحان، تصویرگران، انیماتورها، ویرایشگران و عکاسان به عنوان لپتاپ برگزیده بود. و در حالی که شما می‌توانستید یک مدل 13 اینچی یا - تا سال 2011 - یک مدل 17 اینچی را تهیه کنید، برای اکثر کاربران، مدل 15 اینچی بهترین ترکیب عملکرد و قابلیت حمل را ارایه می‌داد.

اما از امروز، مک‌بوک پرو 15 اینچی دیگر حرفی برای گفتن ندارد - حداقل به اندازهٔ محصول جدید اپل. هنوز هم می‌توانید مواردی را از امثال آمازون تهیه کنید، مدل‌های نوسازی شدهٔ خود اپل. اما در عوض، اپل آن را با مدلی کمی بزرگ‌تر جایگزین کرده است: مک‌بوک پرو 16 اینچی. من 16 ساعت را با این مدل جدید گذراندم، و مواردی که تا کنون بررسی کرده‌ام را در اینجا ذکر می‌کنم.

 

مک‌بوک پرو: 16 اینچی در مقایسه با 15 اینچی

احتمالاً اولین سؤالی که برای شما مطرح می‌شود این است که اینچ اضافی چه مزیتی برای شما دارد؟ خُب، البته این تنها 0.6 اینچ بزرگ‌تر است، زیرا مدل 15 اینچی دارای صفحه نمایشی 15.4 اینچی است، در حالی که مدل 16 اینچی دقیقاً 16 اینچ است. اما فراتر از آن، پاسخ در داشتن تقریباً تمام چیزهایی است که می‌توانستید انتظار داشته باشید: صفحه نمایشی با رزولوشن بالاتر و به دور از زمختی، یک صفحه کلید دوباره طراحی شده بر اساس صفحه کلید Magic که همراه با مکینتاش‌های دسکتاپ ارایه شد، (کمی) عملکرد بهتر، رم و حافظهٔ ذخیره‌سازی بیشتر، و یک سیستم صوتی که فقط می‌تواند به عنوان یک پدیده توصیف شود.

این حرف من کامل و بی‌عیب نیست، اما اگر آنچه را که اپل با مدل 15 اینچی انجام می‌داد را دوست دارید، شاید دوست داشته باشید این را هم بدانید که - بر اساس یک محاسبهٔ سریع در ذهن خودم - 4 درصد عملکرد بیشتری دارد. و این با همان قیمت مدل 15 اینچی و بدون پرداخت هیچ هزینهٔ بیشتری در دسترس است.

آنهایی که مدل 17 اینچی را به خاطر دارند، ممکن است نگران این باشند که ما باز هم با یک مک با اندازهٔ بزرگ و غیرکاربردی سر و کار داریم. خوشبختانه مک‌بوک پرو 16 اینچی یک ذره از مدل 15 اینچی بزرگ‌تر است، به لطف پخی باریک اطراف صفحه نمایش - که آن هم کمتر از یک میلیمتر ضخیم‌تر است. روی میز و در کنار مک‌بوک پرو 15 اینچی من، مدل 16 اینچی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد - اما بعد از بسته شدن، چندان تفاوتی در اندازه و وزن با هم ندارند. تقریباً در اندازه و وزنی مشابه رقبای 15.6 اینچی ویندوزی مانند Dell XPS 15 یا Precision 5540 یا Razer Blade Advanced Model است.

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

مقایسهٔ مک‌بوک پرو 15 اینچی و مک‌بوک پرو 16 اینچی در کنار هم.

 

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

مک‌بوک پرو 16 اینچی (راست) نسبت به مدل 15 اینچی (چپ) کمتر از یک میلیمتر ضخیم‌تر است.

 

مک‌بوک پرو 16 اینچی در بیشتر کیف‌های لپتاپ 15 اینچی جای می‌گیرد، همان طور که برای مدل‌های PC حجیم طراحی شده‌اند، اما لازم است هر آنچه را که به طور خاص برای مک‌بوک پرو 15 اینچی طراحی شده است را جایگزین کنید.

بنا بر این، در کل، اگر از همراه داشتن یک مک‌بوک پرو 15 اینچی در رفتن به جلسه و کافی‌شاپ و پارک راضی هستید - یا با هر یک از این رقبای PC - به همان اندازه هم با مدل 16 اینچی مک‌بوک پرو راضی خواهید بود.

 

خروجی صفحه نمایش

اگر انتظار یک صفحه نمایش 4K را دارید - آن طور که می‌توانید در اکثر رقبای مک‌بوک پرو داشته باشید - ناامید خواهید شد. اپل معتقد است که در رزولوشن 3072 × 1920 مک‌بوک پرو از عمر باتری بسیار طولانی‌تری نسبت به صفحه نمایش 4K برخوردار خواهد بود - و شما متوجه تفاوت رزولوشن در صفحه نمایش 16 اینچی در مقایسه با یک 4K نخواهید شد. مطمئناً می‌توانیم تفاوت آن را با مدل 15 اینچی که رزولوشن 2880 × 1800 دارد را بگوییم - مدل 16 اینچی دارای 13 درصد پیکسل بیشتر است، و وقتی که واحد بررسی ما زمان بیش‌تری در اختیار داشته باشد، این مسئله را کاملاً آزمایش خواهیم کرد.

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

در اینجا می‌توانید ببینید که چه مقدار از فضای تصویر (100٪) را می‌توانید در مدل 16 اینچی (سمت راست) در مقایسه با 15 اینچی (سمت چپ) مشاهده کنید.

 

طیف رنگ نیز تغییر نکرده است - با توجه به این که اپل مدل رنگ با استاندارد DCI-P3 استفاده شده برای سینمای دیجیتال را ترجیح می‌دهد و نه طیف رنگ Adobe RGB مورد استفادهٔ برنامه‌های Adobe را. مدل قبلی می‌تواند حدود 87٪ از استاندارد Adobe RGB را تولید کند - در مقایسه با 100٪ توسط بسیاری از رقبا از جمله XPS 15 یا Precision 5540، HP’s ZBook Studio یا Lenovo’s ThinkPad P1 - اما در یک بررسی کامل‌تر که در آینده انجام خواهیم داد، این مورد را به صورت کامل آزمایش خواهیم کرد.

می‌شود گفت که درخشش بسیار کمی وجود دارد و تصاویر و فیلم‌ها به اندازهٔ مدل‌های قبلی پرمایه به نظر می‌رسند - می‌تواند 500nits روشنایی خروجی داشته باشد، بنا بر این مهم نیست که اپل مانند Dell و Razer گزینهٔ نمایشگر OLED را ارایه ندهد - و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دقت بالای رنگ مک‌بوک پرو به این نسخه منتقل شده باشد.

در زیر صفحه نمایش، نوار لمسی (Touch Bar) و صفحه کلید مجدداً طراحی شده قرار دارند. به شخصه، من هیچ وقت طرفدار رویکرد اپل برای داشتن نوار لمسی به جای گزینهٔ صفحه لمسی مانند رقبای PC نبوده‌ام - کار با صفحهٔ تماماً لمسی نسبت به نوار لمسی باریک در شرایط سختی مانند زمانی که در مترو یا کافی‌شاپ هستیم بسیار ساده‌تر است - اما حداقل پشتیبانی آن از اغلب برنامه‌های مهم‌تر بسیار بهتر از گذشته است.

نوار لمسی جدید، در پاسخ به درخواست بسیاری از توسعه‌دهندگان اپل، یک کلید Escape فیزیکی جداگانه دارد. همچنین اسکنر اثر انگشت Touch ID نیز از بقیهٔ نوار لمسی جدا شده است، هر چند به نظر می‌رسد این فقط به خاطر ایجاد تقارن با کلید Escape جدا شده باشد.

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

 

یک کیبورد جدید

صفحه کلید جدید یک تکامل قطعی است - و نه تنها در رفع مشکلات قبلی گزارش شده (که ما هنوز نمی‌توانیم در این مورد نظری داشته باشیم). تایپ کردن با آن بسیار راحت است، کلیدها دارای حرکت عمقی‌تری هستند و بیشتر مانند صفحه کلید جادویی مک‌های دسکتاپ احساس می‌شوند. اپل همچنین به طرح «T وارونه» کلیدهای جهت‌دار بازگشت - که برخی از کاربران ترجیح داده‌اند.

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

کلیدهای جهت‌دار مک‌بوک پرو 15 اینچی

 

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

کلیدهای جهت‌دار مک‌بوک پرو 16 اینچی

 

صفحه لمسی (trackpad) به همان اندازهٔ قبل است - یعنی در مقایسه با اکثر لپتاپ‌های دیگر بسیار عالی است و یکی از قابلیت‌های برجستهٔ مک‌بوک پرو است. اگر واقعاً در شرایطی هستید که نمی‌توانید از ماوس استفاده کنید، انتخاب موارد و انجام کارها را آسان می‌کند و می‌توان با مهارت با آن کار کرد.

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

در مورد صفحه کلید، اپل بسیاری از مؤلفه‌هایی را که قبلاً به کار برده بود را ارایه می‌دهد - اما طراحی مجدد آنها به منظور بهبود جریان هوا و در نتیجه عملکرد بهتر، امکان خنک کننده‌گی بهتر، اجازه می‌دهد تا تراشه‌ها سریع‌تر کار کنند.

مک‌بوک پرو 16 اینچ همان تراشه‌های نسل نهم Intel Core i7 و i9 به کار رفته در آخرین مدل 15 اینچی را ارایه می‌دهد - تا Intel Core i9-9980HK که دارای هشت هسته است و با سرعت 2.4 گیگاهرتز کار می‌کنند، که برخی از آنها می‌توانند به سرعت 5 گیگاهرتز دست یابند. اینتل یک تراشهٔ نسل دهم نیز در لیست خود دارد، اما اینها برای لپتاپ‌های کوچک‌تری مانند Microsoft Surface Pro 7 با نیازهای عملکردی پایین‌تر طراحی شده‌اند (بنا بر این، برای نمونه Core i9 نسل نهم در اینجا وجود ندارد).

سایر بهینه‌سازی‌های داخلی بهتر از مدل‌های قبلی است، هر چند بیشتر آنها در راستای مطابقت دادن مک‌بوک پرو با رقبای خود است تا یک نوآوری فراتر از آنها. اکنون می‌توانید 64 گیگابایت رم DDR4 - مانند مدل‌های Dell، HP و Lenovo فوق‌الذکر - را با قیمت 800 دلار آمریکا افزون بر استاندارد 16 گیگابایتی در نظر بگیرید. و حافظهٔ ذخیره‌سازی در حال حاضر 8 ترابایت در نظر گرفته شده است، که فضای بیشتری نسبت به رقبای خود دارد، اما 2.200 دلار آمریکا به قیمت یک ترابایت استاندارد اضافه می‌کند.

 

کارایی و عملکرد

ما ابتدا مک‌بوک پرو 16 اینچی را با فتوشاپ آزمایش کردیم - به عنوان رایج‌ترین کاربردی که توسط خوانندگان ما استفاده می‌شود - و همچنین بنچمارک Cinebench که مبتنی بر پردازندهٔ که مبتنی بر موتور رندر پردازندهٔ Cinema 4D برای دیدن این که آیا جریان هوا مطابق ادعای اپل عملکردی را تغییر می‌دهد یا خیر. ما به زودی تست‌های گسترده‌تری را با استفاده از Cinema 4D برای عملکرد سه بعدی و After Effects برای عملکرد کلی را انجام خواهیم داد، و اینها در بررسی کامل مشخص می‌شوند.

در اینجا واحد بررسی ما تست مک‌بوک پرو 16 اینچی را با مدل 15 اینچی 2019 و Razer Blade Studio Edition مقایسه کرده است.

• The 16-inch MacBook Pro has a 16-inch, 3.072 x 1.920 LCD screen; a Core i9 2.3GHz processor with eight cores, 16GB DDR4 RAM, AMD Radeon Pro 5500M graphics with 4GB RAM, a 1TB SSD and macOS Catalina.

• The 15-inch MacBook Pro had a 15-inch, 2.880 x 1.800 LCD screen; a Core i9 2.4GHz processor with eight cores, 32GB DDR4 RAM, AMD Radeon Pro Vega 20 graphics with 4GB RAM, a 4TB SSD and macOS Mojave. We reviewed it here.

• The Razer Blade Studio Edition has a 15.6-inch, 3.840 x 2.160 OLED screen; a Core i7 2.6GHz processor with six cores, 16GB DDR4 RAM, Nvidia GeForce RTX 2080 graphics with 8GB RAM, a 512MB SSD and Windows 10 Home. We will be publishing a full review of this soon.

 

Cineebench R20

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

 

Photoshop 2019

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

 

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

 

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

 

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

 

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

 

با توجه به این که مک‌بوک پرو 16 اینچی ما دارای پردازنده‌ای کندتر و نیمی از رم مدل 15 اینچی است که در ماه مارس مورد بررسی قرار دادیم، طراحی مجدد خنک کننده به وضوح تغییر ایجاد می‌کند. 16 اینچی در Cinebench امتیازی سریع‌تر از مدل 15 اینچی سریع‌تر کسب می‌کند - اگر چه حافظه رم اضافی به این معنی است که مدل 15 اینچی آن را در فتوشاپ مصرف کرده است. هدف ما این است که در آینده یک مدل 16 اینچی با مشخصات بالاتر برای بررسی داشته باشیم تا بتوانیم مقایسه مستقیمی را انجام دهیم.

مک‌بوک پرو 16 اینچی بسیار بهتر از Razer Blade Studio Edition است که تراشهٔ بسیار ضعیف‌تری دارد - اگر چه ما انتظار داریم که این لپتاپ به دلیل تراشهٔ گرافیکی RTX توانایی‌های خود را در تست‌های عملکرد سه بعدی واقعی نشان دهد.

 

کیفیت صدا

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

بیشتر لپتاپ‌ها کیفیت صدا را در جایی بین کم و متوسط در نظر می‌گیرند - اما سیستم بلندگوی جدید در مک‌بوک پرو 16 اینچی گوش دادن را لذتبخش‌تر می‌کند، و نه فقط در حد قابل قبول، بلکه بسیار بلندتر.

میکروفون‌های داخلی به روز شده‌اند تا مطابقت داشته باشند. بعید است متوجه تفاوتی در تماس اسکایپ خود شوید، اما اگر فکر می‌کنید که ممکن است به تعداد فزایندهٔ اجرا کنندگان پادکست بپیوندید، ممکن است نیازی به یک میکروفون خارجی نداشته باشید.

بررسی مک‌بوک پرو 16 اینچی

یکی از ویژگی‌هایی که شما در هیچ یک از رقبای مبتنی بر ویندوز مک‌بوک پرو 16 اینچی پیدا نخواهید کرد، Sidecar است. این نرم‌افزار تنها در مک. او. اس کاتالینا و آیپد. او. اس یافت می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که از آیپد خود به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنید و می‌توانید با استفاده از قلم اپل طراحی کنید.

همچنین بخوانید:

- آموزش جامع نصب مک. او. اس کاتالینا بر روی مک

- سیستم عامل مک «کاتالینا» در مقایسه با «موهاوی»

 

نتیجه‌گیری اولیه

جای شک نیست که مک‌بوک پرو 16 اینچی بهترین لپتاپ مک تا به امروز است. بر اساس تجربهٔ 16 ساعته، می‌گویم اگر مدل 15 اینچی 2018 یا 2019 را خریداری کرده‌اید، هنوز هم دلایل زیادی برای ارتقاء وجود دارد - اما اگر هنوز در حال تصمیم‌گیری برای خرید هستید، اکنون می‌توانید بر روی مک‌بوک پرو 16 اینچی سرمایه‌گذاری کنید. اما برای یک جواب قطعی، منتظر بررسی دقیق ما با معیارهای کامل از جمله تست باتری باشید.

 

 

 

مطالب مشابه

هنوز نظری برای این مطلب ثبت نشده است، برای ارسال نظر لطفا وارد شوید..

استیو جابز (استیون پال جابز)
اینکه ثروتمندترین فرد قبرستان باشم برای من اهمیتی ندارد. اینکه شب ها قبل از رفتن به تخت خواب، بدانم که امروز کار خارق العاده ای انجام داده ام، این چیزی است که برای من ارزشمند است.

برنامه‌ها

بازی‌ها

آموزش‌ها

اخبار
F+⌘